• شنبه ١٣ خرداد ١٤٠٢-٠٩:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٤٩
قائمی:

سرمایه اصلی سازمان فاوا نیروی انسانی متخصص است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چالش های سازمان فاوا در فعال سازی برخی سامانه ها، نیروی انسانی متخصص را اصلی ترین سرمایه این سازمان برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر به نقل از اکو ایران، علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران درخصوص این که یک سال از هک سامانه‌های شهرداری گذشته اما برخی از سامانه‌های شهرداری همچنان دچار مشکل است، می‌گوید: ‌این که برخی از سامانه‌ها هنوز به حالت اول برنگشته یک دلیلش سیاست‌های سخت‌گیرانه امنیتی است که بعد از آن اتفاق برای سازمان فاوا توسط نهادهای نظارتی و امنیتی ترسیم شده که درست هم هست .

او ادامه می‌دهد:‌ اما این که سازمان فاوا هنوز نتوانسته الزامات امنیتی را پیاده‌سازی کند به عنوان یک نقطه ضعف تلقی می‌شود. به تازگی در سازمان فاوا جلسه داشتم و جلسه پرسش و پاسخ درباره همین مسائل بود که دوستان می‌گفتند که عمده اعتبارات ما ندادند و این در تناقض است با آن گزارشی است که شهردار تهران درصحن دادند که حدود ۱۴۰ درصد بودجه ۱۴۰۱ محقق شده است، اگر آن حرف درست است چرا بودجه‌های این سازمان داده نشده؟ اگراعتبارات پیش‌بینی شده داده نشده به دلیل کمبود نقدینگی که این سخنان محل سوال است.  

قائمی یادآوری می‌کند:‌ دلیل دیگر این است که بخش عمده فضای کارشناسی فاوا از دست رفته و خود مدیران فعلی هم این موضوع به صراحت می‌گویند و باید چاره‌اندیشی کنیم سرمایه اصلی آن سازمان سرور و شبکه فیبر نوری، دکل و آنتن و نرم افزار و سخت افزار و مخابرات نیست، سرمایه اصلی آن نیروی انسانی متخصص آن است این تجهیزات قابل خریداری است هرچند که ارزشمند است اما اصلی‌ترین سرمایه نیروی انسانی است و در درجه دوم دارایی‌های اطلاعاتی آنجاست.

در درجه سوم تجهیزات و امکانات است و این را باید مدیران فعلی با تمام وجود درک کنند و با گفتار و توصیه مشکل حل نمی‌شود .

قائمی درخصوص این که با وجود سخت‌گیری‌های امنیتی احتمال هک دوباره کاهش یافته است یا خیر می‌گوید: ‌داستان دزد و پلیس است، هرچه قفل و بند بیشتر و حرفه‌ای‌تر می‌شوند، هکرها و نفوذگرها هم مسلح‌تر می‌شوند و باید دائما دانش فنی به روز شود تا از این نوع حوادث پیشگیری شود .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: