• سه شنبه ٩ خرداد ١٤٠٢-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٣٤
در جریان بررسی گزارش های حسابرسی در صحن شورا مطرح شد؛ 12-151

از تاکید بر بازپس گیری سوله های بحران تا ضرورت انتقال محل برگزاری نمایشگاه ها

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گزارش حسابرسی شرکت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و شرکت سرمایه‌گذاری شهر برای سال های مالی 96 تا 99 مورد بررسی قرار گرفت و اعضا در خصوص آن اظهار نظر کردند.

گزارش حسابرسی شرکت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برای سال های ۹۶ تا ۹۹ ، حسابرس رسمی شورا در گزارش خود عنوان کرد که به نظر این موسسه صورت های مالی این شرکت در خصوص عملکرد مالی و جریانات نقدی از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب عنوان شده است.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز در قرائت تذکری عناوین تکلیفی شرکت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب را تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت مالیاتی شرکت تا پایان تیرماه 1402، رفع زیان انباشته که ذیل ماده 141 قانون تجارت است، الزام به تعیین تکلیف وام های پرداخت نشده به صورت قرض الحسنه به شرکت یادمان سازه در چهارچوب زمان، نحوه و چگونگی وصول آن، تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت تامین اجتماعی شرکت تا پایان تیرماه 1402، تعیین تکلیف وضعیت قرارداد مال الاجاره عرصه و عیان مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب با شهرداری تهران، لزوم ارائه اصل صورت های مالی توجیه شده به موسسه حسابرسی منتخب شورای شهر تهران، تعیین تکلیف اقلام راکد انتقالی از سنوات قبل حساب های شرکت مطبوع عنوان کرد.
پس از قرائت گزارش حسابرسی و احراز عناوین تکلیفی مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در توضیحاتی با بیان اینکه مطالبات از یادمان و مالیات مربوط به سال های قبل بوده است، گفت: سال ۹۶ و ۹۷ در مرحله تجدید نظر است و سال ۹۹ در مرحله بدوی بوده و مشکلی برای مالیات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نداریم.
عباس تقدسی نژاد با بیان اینکه زیان انباشته نیاز به منابع مالی از مسیر املاک و کمک شهرداری دارد، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ اگر گزارشات ارائه شود، شرکت سودده خواهد بود، روند زیان کاهشی خواهد بود اما برای سال های قبل نیاز به کمک شهرداری دارد.
پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر ضرورت انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب گفت: آقای تقدسی نژاد پیگیری های خوبی داشته و امیدواریم تلاش ها منجر به انتقال نمایشگاه ها از سطح شهر به شهر آفتاب شود.
 
گزارش حسابرسی سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران
در ادامه بررسی حسابرسی ها از سوی اعضای شورای شهر تهران، بررسی گزارش حسابرسی سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، براي سال هاي مالي 1396 لغايت 1399 روی میز شورا قرار گرفت و حسابرس مستقل شورا در قرائت این گزارش عنوان کرد که به نظراین موسسه صورت های مالی این شرکت در خصوص عملکرد مالی و جریانات نقدی از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب عنوان شده است.
احمد صادقی عضو شورای شهر در تذکری چند باره در خصوص تغییر کاربری استفاده از سوله های مدیریت بحران که سالهاست بعنوان چالش جدی مطرح شده است انتقاد کرد و با توجه به ابلاغ دستورات لازم از سوی شهردار تهران خواستار اقدامات و تصمیم گیری های فوری از سوی آقایان باقری و توکلی زاده از معاونان شهردار تهران شد.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز در قرائت تذکری عناوین تکلیفی سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران را مواردی همچون الزام سازمان به تعیین تکلیف دعاوی له و علیه در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو در مراجع قضایی، الزام سازمان به تعیین تکلیف اقامه دعوا علیه مسیح تهرانی در خصوص بهای ملک، مشخص نمودن وضعیت مالیات و افشای کافی در صورت های مالی علی رغم معافیت سازمان مطابق ماده 2 قانون مالیات های مستقیم شهرداری ها، تکلیف سازمان در خصوص ایجاد سیستم شماره گذاری اموال برای تمام دارایی های خود، تکلیف سازمان در راستای انجام فعالیت ها حسب دستور العمل مبارزه با پولشویی و عملیاتی کردن زیرساخت های لازم تا تیرماه 1402را عنوان کرد. 
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی این سازمان با بیان اینکه ما چیزی تحت عنوان بدهی مالیاتی نداریم، گفت: در شماره گذاری اموال، سازمان از سال ۹۹ به سامانه جامع فاینانس شهرداری متصل شده و موارد برطرف شده است.
علی نصیری با تأکید بر اینکه ما به سهم خود به وظایف خود عمل کردیم و دوره آموزشی برای جلوگیری و مبارزه با پولشویی برگزار شده است، یادآور شد: موارد و ایرادات لحاظ شده در بندهای گزارشات حسابرسی برطرف شده است.
 
گزارش حسابرسی شرکت سرمایه گذاری شهر
در ادامه بررسی حسابرسی ها ، اعضای شورای شهر تهران بررسی گزارش حسابرسی شرکت سرمایه گذاری شهر براي سال هاي مالي 1396 لغايت 1399 را در دستور کار خود قرار دادند و حسابرس رسمی شورا در گزارش اعلامی خود در خصوص این شرکت عنوان کرد که به نظراین موسسه به استثناء موارد مطرح شده در برخی گزارش ها و آثار احتمالی مندرج در بندهای مالی مورد بررسی کارشناسان حسابرس، صورت های مالی این شرکت در خصوص عملکرد مالی و جریانات نقدی از تمام جنبه های با اهمیت، طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب عنوان شده است.
احمد صادقی عضو شورای شهر در تذکری یادآور شد: با توجه به اینکه این مجموعه مسئول خریدهای خارجی است در 3 سال اخیر خرید های خارجی کم انجام داده و برخی خرید های تخصصی توسط سازمان های دیگری صورت گرفته که در نهایت محدود به خرید دستگاه هایی مربوط به آتش نشانی تهران، خرید پله برقی شده و سوال اینجاست چطور چنین شرکتی با این ظرفیت بالا، کارکرد کمی داشته اما گزارش حسابرسی آن مطلوب ارزیابی شده است؟
حبیب کاشانی خزانه دار شورا نیز در قرائت تذکری عناوین تکلیفی شرکت سرمایه گذاری شهر را مواردی همچون تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت مالیاتی شرکت تا پایان تیرماه 1402، لزوم تعیین تکلیف وضعیت مطالبات شرکت های بازرگانی و بهره برداری کارکنان شهرداری و نیک گستران میلاد در خصوص واردات کاغذ در سال 1388، لزوم تعیین تکلیف دعاوی حقوقی با شرکت آریا همراه بابت خرید تجهیزات بی سیم به سفارش سازمان فاوا، الزام به رعایت استانداردهای حسابداری در خصوص نگارش اقلام با اهمیت، گزارش علت انجام کلیه خرید های صورت گرفته در سال مالی مورد گزارش بصورت مناقصه محدود که مفاد قانونی آن رعایت نشده، تعیین تکلیف اقلام راکد حساب های دریافتی و پرداختی را عنوان کرد.
در همین راستا مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شهر نیز گفت: دعاوی در کمیسیون ماده ۳۸ در حال بررسی و کارشناسی است، شرکت با توجه به تحریم ها، رکودی را داشته که امیدواریم جبران شود.
وی افزود: شرکت از سال گذشته از طریق بورس خرید کالا را انجام می دهد و خریدها برای شهرداری با شفافیت مشهودی صورت می گیرد.
در پایان حسابرسی شرکت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران و شرکت سرمایه‌گذاری شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به اجماع آرا این گزارشات را تایید کردند.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: