• سه شنبه ٩ خرداد ١٤٠٢-١٢:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧٢٦
گزارش شربیانی در خصوص محله نفرآباد در صحن شورا؛4-151

از ایجاد ارزش افزوده با اجرای طرح بازآفرینی تا بازسازی 5 خانه بالای 400 سال

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با قرائت گزارشی در خصوص محله نفرآباد، با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی در این منطقه از ایجاد ارزش افزوده در این محله خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر بندی شربیانی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای ششم، در جریان ارائه گزارشی از وضعیت محله نفرآباد در منطقه ۲۰، اظهار کرد: در بازدیدی که از این منطقه در خصوص پروژه های در حال انجام صورت گرفت از ۵۰۸ پلاک محله، ۱۹۵ پلاک در تملک شهرداری بوده و ۱۳ هکتار بافت فرسوده دارد.
وی با بیان اینکه پنج خانه بالای ۴۰۰ سال در این محله وجود دارد، که در حال بازسازی است، افزود: طرح سال ۹۹ محدودیت ارتفاع ۱۰ متری داشت و ارتقاء این ارتفاع به ۱۳ متر اقدامی امیدآفرین برای مردم بود.
شربیانی با اشاره به وجود ۱۶ پروانه شهرسازی در منطقه ۲۰، خاطرنشان کرد: شهرداری از محل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر و حمایت اعضای شورا از مصوبه اعطای تسهیلات، طرح هایی را اجرا کرد که مشکلات املاک مردم رفع شود و ارزش این املاک پس از سه دهه افزایش پیدا کند که جای تقدیر از تلاش های شهردار منطقه ۲۰ و سازمان نوسازی شهرداری تهران دارد.
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز در ادامه گفت: کاری که ما در این محله انجام دادیم طرح بازآفرینی بود که به تصویب رسید و ۱۱ پروژه خدمات و ۳۵ پروژه مسکونی با محوریت معماری ایرانی شروع شد و ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه ها اختصاص یافت.
مهدی هدایت با اشاره به تجمع و انباشت اتباع در منطقه، تصریح کرد: یکی از اعتراضات مردم تردد خودروهای راه سازی بود اما در جای جای این منطقه، پروژه های مسکونی و خدماتی در حال اجراست و تا پایان امسال این طرح ها به نتیجه می رسد.
وی با تأکید بر اینکه مردم ترغیب شدند که در ساخت و ساز وارد شوند، یادآور شد: ارائه تسهیلات از محل صندوق احیای حرم های مطهر اتفاق خوبی بود که افتاد.
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از اقدامات وظیفه ما نیست اما متأسفانه دولت تکالیف خود را انجام نداد، یادآور شد: مداخله ما در این طرح هوشمندانه است و اگر این تکالیف انجام شود، محله نفرآباد به عنوان محله ای الگو مطرح خواهد شد؛ به دلیل ارزش افزوده ای که در این محله ایجاد شده اتباع در حال خروج از منطقه هستند.
هدایت با بیان اینکه چند پروژه با مشارکت حرم مطهر تعریف شده است، تصریح کرد: طرح گردشکری و پیاده روی در مشارکت با حرم مطهر اجرا خواهد شد که این طرح نیز در افزایش ارزش افزوده اثرگذار خواهد بود.
احمد صادقی پس از استماع گزارش مطروحه در خصوص محله نفر آباد ضمن قدردانی از شهرداری منطقه 20 و سازمان نوسازی، پیشنهاد دارم که برای اینگونه موارد نماینده دولت که در اینجا فرماندار ری می باشد در جلسات حضور داشته و باید پاسخگوی عدم اجرای تکالیف دستگاه های دولتی مثل آب و برق در توسعه محله نفرآباد باشد؛ این اختیار قانونی شوراهاست که مسئولین دولتی را دعوت کنند تا آنان پاسخگو باشند .
وی افزود: امیدواریم شهرداری با در دستور کار قرار دادن پیگیری های مستمر از وزارت راه جبران مافات کند.
سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ نیز با تأکید بر اهمیت تسهیل گری دستگاه های دولتی، اظهار کرد: عدم توانمندی لازم برای ساخت و ساز یکی از مشکلات مردم است که نیاز به همکاری بانک ها دارد و تقاضا داریم که شورا نیز این موضوع را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه سهم دستگاه های دولتی در اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد ۵۰ درصد است، یادآور شد: بوی تعفن ناشی از فاضلاب برخی منازل مسکونی مشکل ساز شده و تقاضای ما این است که دستگاه های مربوطه که مسئولیت چنین اموری را پذیرفته اند، به تعهد خود عمل کنند.
شهردار منطقه ۲۰ با اعلام اینکه یکی از پارکینگ های شهر در این منطقه به زودی عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این پارکینگ ظرفیت خوبی برای استفاده ساکنان و همچنین شهروندان خواهد بود.
ناظم رضوی در پایان با اشاره به اختصاص رایگان زمین در برخی شهرها برای راه اندازی زائرسراها، گفت: این زائرسرا در ۳۰ استان به بهره برداری رسید و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی نیز این شرایط وجود دارد که اقامتگاه ها و زائرسراهایی در این منطقه راه اندازی شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: