• يکشنبه ٧ خرداد ١٤٠٢-١٧:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٧١٦
با موافقت اعضای مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی صورت گرفت؛ ۱۳_۱۵۰

سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

اعضای شورای شهر تهران با افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران؛ همزمان با یکصد و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برگزار شد و جعفر بندی شربیانی به عنوان ناظر و سوده نجفی به عنوان منشی این مجمع انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجارت، اظهار کرد: سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال است و با توجه به اینکه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از این میزان مشمول ماده ۱۴۱ شده بایستی برای خروج از این ماده افزایش سرمایه داشته باشیم و پیشنهاد این بود که معادل ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل تملک دارایی سرمایه ای که اختصاص یافته نیز پیش بینی شده که در مجموع ۷۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است؛ باید تجدید ارزیابی برای املاکی که تجدید ارزیابی نشدند، صورت بگیرد و پیشنهاد کمیسیون عمران و کمیسیون برنامه و بودجه این بود که با افزایش سرمایه موافقت شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه عدم خروج شرکت از این ماده باعث اعلام ورشکستگی می شود، تصریح کرد: باید راهکارهایی اندیشیده شود که هر ساله نیاز به این افزایش سرمایه نباشد؛ شرکت به طور متوسط هر ساله دچار این مشکل می شود و به نظر می رسد که باید علاوه بر افزایش سرمایه، راهکارهایی ارائه دهد که شرکت اتوبوسرانی با مشکل مواجه نشود.

سرانجام اعضای شورای شهر تهران در مجمع عمومی فوق العاده شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه با پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران و با ۱۹ رأی موافق با افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی برای خروج از اعلام ورشکستگی موافقت کردند.

 

گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:

yun.ir/3060z

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: