• سه شنبه ٢ خرداد ١٤٠٢-١٠:٠٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٦٣
تشکری هاشمی در بازدید 5 ساعته از کارخانه واگن‌سازی تهران خبر داد:

پیش‌بینی اورهال ۲۹ رام قطار مترو تا پایان سال/ بازسازی واگن‌های مترو، ضامن ایمنی مسافران در سفرها

سید جعفر تشکری هاشمی، رییس و حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید میدانی از کارخانه واگن‌سازی تهران، از واحدهای اورهال و ساخت واگن دیدن کردند و از نزدیک در جریان عملکرد این مجموعه قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از کارخانه واگن سازی تهران، از این کارخانه به عنوان یکی از باارزش‌ترین سرمایه‌های شهر و شهرداری تهران نام برد و گفت: شهرداری از سهم 30 درصدی کارخانه واگن‌ سازی متروی پایتخت برخوردار است.
وی با اعلام اینکه کارخانه واگن‌سازی تهران، توانسته بخشی از آرزوهای پایتخت در زمینه تأمین ناوگان ریلی را محقق کند، افزود؛ این کارخانه، علاوه بر سرمایه‌های مادی مانند زمین، ساختمان، تجهیزات و اتصال به ریل و ...، سرمایه های انسانی بسیار خوبی دارد که بزرگ‌ترین دارایی این مجموعه به شمار می‌آیند.
 
استفاده از نیروهای قدیمی، متضمن موفقیت مترو است
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در بسیاری از مجموعه‌ها با جابه‌جایی مدیر ارشد، مدیران و کارکنان شاغل در آن مجموعه کنار گذاشته می‌شوند و افراد جدید وارد آن مجموعه می‌شوند، اظهار کرد: با این وجود در کارخانه و مترو، مدیران از نیروهای با تجربه قدیمی به خوبی استفاده کرده اند که همین امر، متضمن موفقیت این مجموعه بوده است.
وی با بیان لزوم همکاری نزدیک شرکت بهره‌برداری مترو و کارخانه واگن‌سازی تهران و اینکه نباید با انجام تشریفات نامتعارف کاری که می‌تواند در واگن‌سازی انجام شود به جای دیگری واگذار گردد، تصریح کرد: اگر سه مجموعه کارخانه واگن‌سازی تهران، شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت مجتمع‌های ایستگاهی مترو با محوریت هلدینگ مترو پیش بروند، ظرفیت های فنی و اجرایی این مجموعه به اوج می‌رسد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اعلام حمایت حداکثری شورا از این مجموعه حمل و نقل انبوه‌بر ریلی، تأکید کرد: یکی از اتفاقات کم‌نظیر در بودجه امسال شهرداری تهران، اختصاص اعتبار لازم برای اورهال واگن‌های مترو است تا ایمنی مسافران مترو در سفرهای زیرزمینی تأمین شود.
 
تقویت ناوگان ریلی در سال جاری و سال آینده رونق می‌گیرد
تشکری هاشمی با اشاره به لزوم پیگیری جدی نوسازی و بازسازی واگن‌های مترو از پیش‌بینی اورهال 29 رام قطار مترو در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن، شاهد مجموعه‌ای از اقدامات نوآورانه در کارخانه واگن‌سازی بودیم که بر اساس آن، واگن‌های DC قدیمی که تعمیر آنها به لحاظ قدیمی بودن تکنولوژی، مقرون به صرفه نبود با فن‌آوری‌های نو در حال جایگزینی هستند، ضمن اینکه اورهال واگن‌های AC نیز به خوبی در دست انجام است.
وی با بیان اینکه هزار و 550 میلیارد تومان برای تعمیر واگن‌های مترو، پیش‌بینی و هزار و 850 میلیارد تومان قرارداد نیز در این زمینه منعقد شده است، تصریح کرد: به این ترتیب، ضمن حرکت چرخ فعالیت صنعتگران داخلی، سال جاری و سال آینده، ایام پررونقی را از منظر بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی شاهد خواهیم بود.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با تأکید بر اینکه اورهال 220 واگن دوطبقه مترو که عمر مفید آنها به اتمام رسیده به علاوه ۲۹ رام قطار در انتظار اورهال و ساخت 630 واگن مترو در دستور کار قرار دارد، افزود: امیدواریم ظرف یک سال و نیم این تحولات به نتیجه به نتیجه برسد.
 
داخلی‌سازی ساخت مترو با حمایت از صنعت‌گران داخلی
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه ساخت بخش اعظمی از قطارهای ملی با واگن‌های ایرانی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های تخصصی در دست انجام است، اظهار کرد: برای امسال، علاوه بر اورهال 29 رام قطار موجود، تولید 16 رام قطار جدید با فن‌آوری‌های داخلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با وجود محدودیت در خرید قطعات مورد نیاز از خارج، اورهال قطارهای مترو با استفاده از قطعات داخلی به خوبی در دست انجام است، تصریح کرد: ظرفیت تولید در کارخانه واگن‌سازی مترو، حدود ۳۵۰ واگن و ظرفیت اورهال، حدود 200 واگن است و همانطور که به خرید قطار اهمیت می‌دهیم از تعمیرات اساسی ناوگان ریلی نیز نباید غافل شویم.
نماینده مردم تهران در شورای شهر با استناد به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر حمایت از تولید داخل، لزوم حمایت از صنعت‌گران داخلی در ساخت مترو را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ضمن شارژ انبارهای قطعات، لازم است اشکالات و خرابی‌های مترو به حداقل و اورهال و تولید قطارها به حداکثر رسیده و با اختصاص منابع ارزی و ریالی مورد نیاز، گره‌گشای مشکلی از مشکلات مردم عزیزمان باشیم.
 
گزارش تصویری این بازدید را در لینک زیر ببینید:
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: