• يکشنبه ٣١ ارديبهشت ١٤٠٢-١٢:٤١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٤٨
بابایی: 3-148

انتشار لیست ساختمان های ناایمن وظیفه قانونی شهردار تهران/ انتشار لیست تشویش اذهان عمومی نیست

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران بر انتشار لیست ساختمان های ناایمن شهر تهران از سوی شهرداری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای ششم با اشاره به حریق سوله سه هزار متری در میدان رازی اظهار داشت: این‌ سوله مملو از لوازم یدکی و لاستیک بود و پنج مورد اخطار به مالکان داده شده بود.
وی با اشاره به حجم آتش سوزی، گفت: 200 آتش نشان در محل حاضر شدند تا توانستند این آتش را مهار کنند و طبقه چهارم ساختمان مجاور که مسکونی هم بود، دچار حریق شد که آتش نشانان از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کردند.
بابایی با طرح این پرسش که تا کی قرار است در شهرداری تهران به اخطار اکتفا کنیم، گفت: در شورای اسلامی شهر تهران سال ۹۸ مصوبه تصویب و چگونگی برخورد با ساختمان های ناایمن تعیین شد.
وی با اشاره به مصوبه یاد شده، اظهار داشت: اخطار، اطلاع‌رسانی ، درخواست قطع انشعابات از مراجع قضایی و پلمپ مراحل برخورد با ساختمان های ناایمن است.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: چرا در خصوص نمونه این ساختمان که جزو ساختمان های پرخطر بوده درخواست قطع انشعاب از مراجع قضایی داده نشد ؟
بابایی با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق ۲۲ گانه با جدید موضوع را پیگیری کنند، گفت: ساختمان های بحرانی با پیگیری مدیریت شهری به ۹۵ ساختمان رسیده است.
وی ادامه داد: این ساختمان ها جزو ساختمان هایی هستند که مالکان آنها هیچ توجهی به اخطار های شهرداری نداشتند و برغم جلسه با معاون دادستان اما مالکان هیچ‌همرانی ندارند.
وی با بیان اینکه شهردار تهران‌باید پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اطلاع‌رسانی ساختمان های ناایمن به شهروندان اقدام کند، تأکید کرد: انتشار لیست ساختمان های ناایمن وظیفه قانونی شهردار تهران است.
بابایی خاطر نشان کرد: انتشار لیست تشویش اذهان عموم نیست چرا که ۹۶۰ هزار ساختمان در تهران وجود دارد و صرفا ۹۵ ساختمان بحرانی و خیلی در خطر است؛ حق مردم است که مطلع باشند و از حضور در این ساختمان ها امتناع کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: