• پنج شنبه ٢٨ ارديبهشت ١٤٠٢-١٥:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٣٥
معدنی پور؛

ضعف همکاری بین سازمانی، روند خدمات دهی شهرداری به مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خواستار افزایش همکاری سازمان ها و نهادها با مدیریت شهری برای اجرای شایسته حکمرانی محلی شد و گفت: در ضعف یا نبود همکاری بین سازمانی برای استقرار نظام حمایت های اجتماعی، ارائه خدمات به شهروندان تحت الشعاع قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور در گفت وگو با خبرنگار شهری ایرنا، اظهار داشت: یکی از دغدغه های مهم مدیریت شهری، ضرورت افزایش همکاری سایر سازمان ها و نهادها با شهرداری برای اجرای شایسته حکمرانی محلی و تحقق اهداف و ماموریت های مربوط به اداره شهر به‌ویژه در زمینه ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به شهروندان است.

وی ادامه داد: شهر تهران، به دلیل گسترش رو به رشد کالبدی با چالش‌های گسترده فرهنگی و اجتماعی روبرو است که بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین عملکرد مدیریت شهری برای اداره شهر، تاثیرگذار است.

معدنی پور یادآوری کرد: اداره شهر تهران و ارتقای شاخص ها و استاندارهای کیفیت زندگی شهروندان، از جمله بهبود وضعیت متغیرهای کلان فرهنگی اجتماعی، همانگونه که قانون شهرداری ها تصریح می کند، به مشارکت فراگیر و جمعی تمامی سازمان ها و نهادهای کلانشهر تهران، نیازمند است.

وی اظهار داشت: برای مثال، مدیریت وضعیت آسیب های اجتماعی در شهر تهران، از جمله در موضوعاتی چون کودکان کار و خیابان، تکدی گری، معتادان متجاهر، خشونت، حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی نیازمند یک همکاری جامع در زمینه های غربالگری، درمان، توانمندسازی و حمایت های اجتماعی است.

معدنی پور بیان داشت: نبود همکاری بین سازمانی برای استقرار نظام حمایت های اجتماعی برای شهروندان در معرض خطر و آسیب دیده، موجب خواهد شد که نه تنها اقدامات برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اثربخش نباشد بلکه تلاش های شهرداری تهران در سایر زمینه ها برای ارائه خدمات به شهروندان، تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس از سازمان بازرسی کل کشور درخواست داشتیم که با هدف کمک به استقرار مدیریت یکپارچه شهری، عملکرد سازمان ها و نهادهای شهر تهران را در مورد میزان مشارکت با شهرداری تهران برای ارائه خدمات بویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی به شهروندان، مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهد. نکته دیگری که مطرح شد درخصوص ورود سازمان بازرسی کل کشور به جلوگیری از خوداظهاری مدیران در ارائه آمارها علی الخصوص در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: