• دوشنبه ٢٥ ارديبهشت ١٤٠٢-١٥:١٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦١٥
نادعلی مطرح کرد؛

تأخیر ۶ ماهه در انتخاب رئیس ستاد مشارکت محله/ مشکلات سراهای محلات در گرو اجرای نظام‌نامه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از روند انتخاب رئیس ستاد هماهنگی مشارکت محله گفت: سراهای محلات با مشکلاتی روبه‌رو هستند که اگر نظام‌نامه ستاد مشارکت محله اجرایی نشود، شهرداری هم نمی‌تواند کاری برای رفع مسائل و دغدغه‌های سراهای محلات انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا نادعلی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه ما در محلات با ۲ موضوع مهم از جمله شورایاری ها و سراهای محله روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: طرح شورایارای ها به دلیل تذکرات قانونی دستگاه های درگیر با این موضوع همچون دیوان عدالت اداری، نتوانست به کار خود ادامه دهد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شورایاری‌ها بازوان اجرایی شورا در محلات بودند، خاطرنشان کرد: همین امروز نیز در بازدیدها و رسیدگی به محلات، از توان، همفکری و کمک شورایاری‌ها استفاده می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: ما برای اینکه این مسئله جبران شود، طرح نظام‌نامه محلات را که با شئون فرهنگی و اجتماعی سروکار داشت در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تهیه کرده و در صحن ارائه داده و به رأی گذاشتیم که بر اساس آن باید شورای راهبری محلات شکل بگیرد.
نادعلی با بیان اینکه بخشی از مشکلات سرای محلات با این نظام‌نامه قابل رفع است، یادآور شد: برخی از مشکلات نیاز به قواعد جدیدی برای برطرف شدن داشت و اگر نظام‌نامه اجرایی نشود، شهرداری هم نمی‌تواند کاری برای رفع مسائل و دغدغه‌های سراهای محلات انجام دهد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه در طرح نظام‌نامه محلات جایگاهی را تعریف کردیم که از حضور شورایاری‌ها بهره‌مند شویم، گفت: ستاد مشارکت محله باید در بالادست از شورا شکل بگیرد و بر اساس آیین‌نامه از هر کمیسیون باید یک نفر برای عضویت معرفی شود اما با توجه به محوریت فرهنگی و اجتماعی نظام‌نامه، از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا باید دو عضو در ستاد باشد و رئیس نیز باید یکی از این دو عضو باشد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۶ ماه پیش اعضا انتخاب و جلسات ستاد تشکیل شد و از کمیسیون فرهنگی سید احمد علوی و نرگس معدنی‌پور به عنوان عضو معرفی شدند و پرویز سروری از کمیسیون نظارت و حقوقی، ناصر امانی از کمیسیون برنامه و بودجه، علی اصغر قائمی از کمیسیون عمران و حمل و نقل، جعفر بندی شربیانی از کمیسیون معماری و شهرسازی و سوده نجفی از کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به عضویت ستاد درآمدند.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسات ستاد به صورت محدود و اختلاف نظر بین اعضا برای انتخاب رئیس، اظهار کرد: چهار نفر از نماینده‌های کمیسیون‌ها با ریاست یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به عنوان رئیس ستاد مخالف و سه نفر دیگر موافق بودند.
وی افزود: پیش از آغاز سال جدید جلسه‌ای برگزار و توافق شد که یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از عضویت در ستاد انصراف دهد و بنده جز همکاری برای تدوین آیین‌نامه در کمیسیون، به هیچ عنوان داوطلب عضویت در ستاد نبودم اما در جلسه‌ای در نبود بنده، اعضای ستاد من را به عنوان جایگزین خانم معدنی‌پور انتخاب کردند.
نادعلی با اعلام اینکه در سومین جلسه که هفته پیش برگزار شد اعضا اعلام کردند که قبول ندارند بر اساس آیین‌نامه رئیس از کمیسیون فرهنگی انتخاب شود، تصریح کرد: تأکید اعضا بر این بود که سرپرست انتخاب شود و با توجه به مشکلات سرای محلات و لزوم رفع آنها، آقای سروری پیشنهاد داد که رئیس شورای شهر تهران به عنوان رئیس ستاد انتخاب شود و اعضا موافقت خود را اعلام کردند که بنابر آنچه تصمیم‌گیری شد، روز گذشته در صحن شورا بنده موضوع را مطرح کردم.
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه به نظر می‌رسد این مسئله ادامه دار باشد از آقای چمران درخواست کردم که به مسئله ورود کرده و مسئولیت ریاست ستاد را بر عهده بگیرد و اگر برای این موضوع نیازی به تغییرات در آیین‌نامه باشد، اعمال خواهد شد و اگر هم نمی‌خواهند وارد شوند، مسئله با راهنمایی ایشان برطرف شود؛ معنایی ندارد که وقتی می‌گوییم شورای انقلابی و خردورزی، در یک موضوع درجا بزنیم و متوقف شویم که این مسئله قابل دفاع نیست.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: