• يکشنبه ٢٤ ارديبهشت ١٤٠٢-١٢:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٠٢
در صحن شورا صورت گرفت؛ 4-147

واکنش عضو شورا به احکام اعضای هیئت امنای محلات / این افراد براساس کدام اساسنامه حکم می‌گیرند؟

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر غیرقانونی بودن احکام اعضای هیات امنای محلات خواستار بررسی بیشتر این موضوع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای ششم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه صراط همزمان با سالگرد بازگشت پیکر مطهر ایشان، در تذکری گفت: بنده هیچ‌گاه در صحن شورا به خودم اجازه ندادم که به یک یا جمعی اعضای شورا اهانت یا تعرضی کنم یا صحبتی کنم که زیر سوال بروند، برای بار دوم از آقای نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخواست می‌کنم، نه سخنگوی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرتهران که رعایت عدالت و انصاف را بفرمایند، بیشتر از این وارد جزییات نمی‌شوم چون می‌ترسم از مشی که دارم خارج شوم .
امانی ضمن قرائت تذکر خود گفت: اما درباره شهرداری تعارفی ندارم و محکم تذکر می‌دهم و پای آن هم هستم، قبل از ساعت 8 دیشب یک پیامکی آمده است که بعد پیگیری کردم برای همه اعضا رفته است؛ دفتر معاونت اجتماعی اعضا را دعوت کرده تا در مراسمی که در برج میلاد برگزار می‌شود که در آن شهردار تهران به برخی از اعضای هیئت امنای محلات حکم خواهد داد، شرکت کنند. 
عضو شورا اضافه کرد: بنده تعجب کردم؛ از اعضای ستاد هماهنگی مدیریت محلات سوال کردم و ایشان هم اظهار بی‌اطلاعی کردند و در نهایت بعد از چندین بار تماس با معاون فرهنگی و اجتماعی، ایشان امروز صبح با بنده تماس گرفت، صحبت‌هایی کردند که قانع کننده نبود، براساس اساسنامه‌ای که عده‌ای آن را مدتی است بر سر ما می‌کوبند و امروز آقای نادعلی هم به آن اشاره کرد.
ناصر امانی افزود: طبق ماده 9، از تاریخ لازم الاجرا شدن این مصوبه، مصوبه مجوز تشکیل ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی مناطق 22 گانه شهرداری تهران به تاریخ 10 / 2 / 1385 ملغی می‌گردد یعنی ما چیزی تحت عنوان ستاد مشارکت‌های اجتماعی در شهرداری تهران نداریم تا زمانی که براساس این نظام‌نامه دوباره تشکیل شود؛ بند دوم، ماده 3/3 اساسنامه می‌گوید؛ دبیرخانه مرکزی راهبری مشارکت‌های محلی شهر تهران در حوزه معاونت اجتماعی تشکیل و فرایندهای اجرایی استقرار و فعالیت نظام مدیریت محلات را راهبری می‌کند وظایف و اختیارات این دبیرخانه توسط شهرداری تهیه و به تایید ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای خواهد رسید؛ طبق بند سوم، تبصره 9؛ نحوه تشکیل و وظایف و اختیارات هیئت امنای محله مطابق با دستورالعملی خواهد بود که توسط شهرداری تهران تهیه و به تایید ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای شوراهای اسلامی شهر تهران خواهد رسید.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اولا؛ هیچکدام از این آیین‌نامه‌هایی که اشاره شده که به تصویب نرسیده است و قابل اجرا نیست،  سازوکارهای قبلی را هم که ماده 9 این اساسنامه ملغی کرده است، این عزیزانی که به عنوان هیئت امنا امروز در برج میلاد بنا است از آقای زاکانی حکم بگیرند، بر چه اساسی انتخاب شدند؟ دوم؛ احکام‌شان توسط چه مقامی امضا شده ؟ شهردار تهران، شهردار منطقه یا شهردار ناحیه؟ مستندات قانونی آن کجاست؟ 
عضو شورا اضافه کرد: اصلا تا اینجای کار قانونی، احکام هم داده شد، از فردا می‌خواهند کارشان را شروع کنند، با کدام روش و اساسنامه‌ای کار کنند؟ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفتند ما افرادی را حکم می‌دهیم که بیرون از شهرداری هستند، برای مثال از نیروی انتظامی، بسیج و غیره، اگر بنا است فقط آن‌ها حضور داشته باشند، آیا تخم اختلاف و درگیری را از همین شروع کار نمی‌کاریم؟
امانی تاکید کرد: من از شهرداری تهران می‌خواهم که این مراسم را لغو کند و برای ما توضیح بدهد که سازوکار چیست؟ حکمی که شهردار تهران امضا می‌کند خیلی ارزشمند است و بار حقوقی خیلی زیادی دارد و واقعا اعضای هیئت امنای محلات حکم‌شان به امضای شهردار تهران می‌رسد؟ اگر توسط شهردار تهران امضا می‌شود، تبعات آن سنجیده شد؟ اگر نه، افرادی غیر از شهردار امضا کرده‌اند، دادن احکام توسط شهردار معنی نخواهد داشت؛ این موضوعات ابهاماتی است که وجود دارد و شهرداری عجله می‌کند، ظرف یک ماه آینده بررسی‌های ما انجام شود و بعد این مراسم برگزار شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: