• يکشنبه ١٧ ارديبهشت ١٤٠٢-١٦:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٥٢
در گفت و گو با آخوندی مطرح شد؛

لزوم نظارت در حوزه مالی سازمان شرکت‌ها و شهرداری مناطق/ زمان راه اندازی بزرگراه شهید بروجردی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما نظارت در حوزه عملکرد مالی مناطق و سازمان شرکت هارا با قدرت ادامه می دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، محمدآخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار فارس، ضمن اشاره به سهم حوزه حمل ونقل در بودجه سال 1402 افزود: در سال 1402 در حوزه حمل ونقل و عمران بودجه خوبی را در نظر گرفتیم تا برخی از پروژه های مهم شهر تهران به نتیجه برسد  تا مردم بتوانند بهره کافی ببرند.
وی خاطر نشان کرد: در حوزه حمل ونقل و افزایش اتوبوس ها تا 5 هزار و 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است علاوه بر این بحث اورهال و بازسازی قطار های مترو و اتوبوس های شهری را مدنظرداریم این ها از پروژه های بسیار مهم محسوب میشوند.
آخوندی ادامه داد: در حوزه عمران بودجه های مهم و خوبی را برای چند بزرگراه مهم  پایتخت در نظر گرفتیم.
آخوندی در بازدید از پروژه های بزرگ مقیاس با اشاره به مشکلات موجود در زمینه به نتیجه رساندن پروژه های شهری گفت: بازدیدهای ما از این چند پروژه برای این بود که وضعیت پیشرفت فیزیکی و همچنین مشکلات موجود برای به نتیجه رساندن این پروژه هارا رصد کنیم و به دنبال رفع این مشکلات باشیم همچنین در مشکل تخصیص اعتبار و نقدینگی بررسی های لازم صورت گرفت و در جلسات برای رفع این مشکلات نظراتی مطرح شد.
محمد آخوندی افزود:در این بازدید شهرداران مناطق،معاونین و نماینده سازمان املاک وهمه ی مدیران  فنی و عمران شهرداری تهران حضور داشتند که عمده مشکلات مطرح شده آنان در حوزه تملک اراضی بود که این پروژه ها با برخی از ارگان ها به مشکل برخورده بودند.
وی ادامه داد:در بحث تخصیص اعتبار و نقدینگی جلسات مهمی برگزار و پیشرفت فیزیکی کار از نزدیک بررسی شد. بنای ما این است که جلسه ای با افراد مرتبط با این مشکلات و افرادی که وظایفی در راه پیشرفت پروژه ها دارند در کمیسیون برنامه وبودجه داشته باشیم تا به فضل خداوند مشکلات رفع بشود و شاهد افتتاح این پروژه ها در فاز هایی که برای سال 1402 در نظر گرفته شده باشیم.
آخوندی خاطر نشان کرد: در حوزه های دیگر این نظارت را ادامه خواهیم داد و به مناطق مختلف و سازمان شرکت ها خواهیم رفت و این نظارت را در حوزه عملکرد مالی این بخش ها انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به بودجه در نظر گرفته شده برای حمل ونقل گفت: در حوزه حمل ونقل، بودجه ویژه ای حدود 45 درصد بودجه شهرداری برای این امر مهم در نظر گرفته شده است که برای این مورد هم نظارت های دقیقی را خواهیم داشت.
آخوندی ضمن پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بحث بودجه پروژه های یادگار امام و بروجردی به طور کامل حل شده است یا نه افزود: تلاش ما این بود که در سال 1401 و  1402 براساس  پیشنهادات و نیاز های شهرداری تهران بودجه را تخصیص بدهیم و تصویب کنیم همچنین ما در سه ماهه اول سال در کمیته تخصیص،بودجه این پروژه هارا به طور صد در صدی تخصیص دادیم و از شهرداری ضمن درخواست تزریق نقدینگی در پایان هر سه ماه نظارت ویژه را خواهیم داشت تا میزان پرداختی و پیشرفت پروژه بررسی شود بنابراین ما هیچ مشکلی در حوزه تامین بودجه پروژه ها نداریم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: تنها مشکل ما رفع معارضین و تملک املاک است که امروز با برخی از ارگان ها روبه رو هستیم یا به عنوان مثال برخی از پروژه های تاسیساتی نیاز به جابه جایی لوله های آب داشته که این امر  زمان بر است و همچنین در بزرگراه شهید شوشتری نیاز به هماهنگی لازم با وزارت ورزش است تا بخشی از ورزشگاه تختی برای انجام پروژه های عمرانی در اختیار قرار بگیرد. این مسائل و مشکلات را باید به مددالهی برطرف کنیم تا این طرح ها به نتیجه برسد چرا که افتتاح آزادراهی همچون شوشتری که جاده امام رضا ع را به شمال کشور متصل خواهد کرد نقش بسزایی در کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت و غیره خواهد داشت.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر زمان نهایی تکمیل این پروژه ها عنوان کرد: فاز اول بزرگراه بروجردی که از بزرگراه آزادگان آغاز می شود و بخشی از گره ترافیکی را رفع خواهد کرد امیدواریم تا پایان سال افتتاح بشود اما برای پروژه یادگار امام کارهایی انجام شده است که افتتاح آن در سال آینده اتفاق  خواهد افتاد و در پروژه شهید شوشتری تلاش بر این است که فاز اول تا پایان سال 1402 عملیاتی بشود البته این امر مشروط به همکاری ارگان های مختلف در انجام این پروژه هاست.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: