• شنبه ١٦ ارديبهشت ١٤٠٢-١٤:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٢٧
رییس کمیته عمران شورای شهر عنوان کرد؛

آغاز حفاری تونل خط ۱۰ مترو در ۱۴۰۲/ اتمام حجت با تولیدکنندگان برای تولید اتوبوس تا مهر

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اعلام کرد:براساس برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم که تا پایان سالجاری پروژه های نیمه تمام پایتخت، به اتمام رسیده و همه پروژه ها افتتاح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حجت السلام و المسلمین محمد آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد پروژه‌های اولویت دار عمرانی شهرداری تهران در بودجه ۱۴۰۲ مصوب شورای شهر تهران، گفت: سال گذشته شورای شهر رویکرد جدید را بر اساس تکمیل پروژه‌های ناقص و پروژه‌هایی که از سالیان قبل نیمه کاره رها شده بودند، دنبال کرد که بر همین اساس در بخش عمرانی بیش از ۱۰۰ پروژه، نیمه تمام، تکمیل و افتتاح شد و امسال نیز درصدد تکمیل پروژه های نیمه کاره باقی مانده هستیم.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، این پروژه های نیمه تمام سرمایه های شهر هستند و بعضا سالیان سال رها شده و بلاتکلیف باقی مانده بودند و حتی متأسفانه برخی از این پروژه ها، فرسایشی شدند و باعث خسارت و تلف شدن بیت المال شدند.
وی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز رویکرد و هدف اصلی مدیریت شهری در حوزه عمرانی، تکمیل پروژه های نیمه تمام است، مگر اینکه پروژه های جدید در حوزه ایمن سازی شهر همچون ایمن سازی پل ها باشد، افزود:  براساس برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم که تا پایان سال‌جاری پروژه های نیمه تمام، به اتمام رسیده و همه پروژه ها افتتاح شود مگر دو بزرگراه شهید شوشتری و شهید بروجردی که به صورت فازبندی افتتاح خواهند شد، بگونه ای که فاز اول افتتاح بزرگراه شهید بروجردی با رفع معارضین باقی مانده، اوایل تابستان سال‌جاری افتتاح خواهد شد و یا فاز اول بزرگراه شوشتری نیز در تابستان به بهره برداری می رسد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تکمیل و اجرای پروژه های محله محور به موازات اجرای پروژه‌های دیگر در دستور کار قرار دارد، گفت: چراکه اینگونه پروژه ها به علت اینکه زندگی روزمره مردم را تحت الشعاع قرار داده و هر روز جلوی چشم  و سرراه مردم هستند، بعضا با طولانی شدن تکمیل پروژه ها، نه تنها گره ای از زندگی روزمره باز نکردند و خیری به اهالی نرسید، بلکه اسباب زحمت برای مردم نیز شده اند که باید هرچه سریعتر به اتمام برسند.
 
پایانه شرق تنها معطل ۵۰۰ میلیارد تومان!
وی با بیان اینکه برخی پروژه های عمرانی مولد هستند، اظهار کرد: بعنوان مثال پروژه ترمینال شرق که هم یک پروژه بزرگ فرامنطقه ای است و هم بروی محله تاثیر مثبت می‌گذارد، بسیاری از مشکلات شرق تهران از جمله ترافیک را مرتفع می کند؛ اما متاسفانه از سال ۹۵ این پروژه تعطیل شد که در بودجه سال‌جاری شهرداری تهران و در یکی از تبصره آن جمعا ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه بودجه در نظر گرفتیم که تا آخر سال‌جاری به پایان برسد.
به گفته وی، پروژه پایانه شرق مولدی است، چراکه اگر امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه کنیم، سال دیگر بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران درآمد خواهد داشت و این درآمد پایداری است که می تواند با اتصال به شبکه مترو و ایجاد فضاهای گردشگری، تفریحی و... آن را توسعه داد.
آقامیری با بیان اینکه اختلافات قضایی با پیمانکار پروژه پایانه شرق حل شده است و بر همین اساس، تکمیل این پروژه برای سال‌جاری در دستور کار قرار گرفته است، در مورد پروژه های حمل ونقلی امسال، گفت: اواخر سال گذشته ۵ ایستگاه مترو افتتاح شد و برای سال‌جاری نیز افتتاح ۱۳ ایستگاه در خطوط ۴،۶، و ۷ را دستور کار قرار داریم که به امید خدا کار ساخت خط ۱۰ مترو آغاز خواهد شد که با قرارگاه خاتم قراردادها منعقد شده است و شاهد آغاز حفاری تونل خط ۱۰ در سال‌جاری خواهیم بود.
وی با بیان اینکه همچنین در حوزه حمل و نقل در نظر داریم ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس با توان شرکت های داخلی وارد ناوگان کنیم، افزود: ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس قدیمی را نیز باید با واردات قطعات مورد نیاز و انعقاد قرار داد با پیمانکار داخلی، بتوانیم احیا کنیم تا ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را نیز افزایش دهیم و اگر بتوانیم این ۵ هزار اتوبوس اورهال و نو را وارد ناوگان کنیم با۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس فعال موجود در خطوط، می‌توانیم ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی را تا دو برابر افزایش دهیم.
آقامیری با تاکید بر اینکه بر اساس استاندارها، شهری به مانند تهران حداقل باید ده هزار دستگاه اتوبوس فعال داشته باشد، اظهار کرد: ما از مدیریت شهری قبلی ۱۸۸۰ اتوبوس فعال تحویل گرفتیم که در نظر داریم با برنامه ریزی های صورت گرفته این تعداد اتوبوس را به ۸ الی ۹ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم که به حداقل استاندارد برسیم.
 
اتمام حجت به تولیدکنندگان داخلی تا مهر ماه برای تولید اتوبوس
وی در مورد توان شرکتهای تولید کننده اتوبوس گفت: ما با همه تولیدکنندگان اتوبوس اتمام حجت کردیم که  هرچقدر شما اتوبوس تولید کنید، شهرداری تهران خریدار است، اما اگر تا شهریور یا مهرماه نتوانند مقدار مورد نیازی از اتوبوس‌ها که فازبندی کردیم را به مدیریت شهری بدهند، ما می توانیم با شرکت های خارجی وارد مذاکره شویم تا اتوبوس های مورد نیاز تهران را تأمین کنیم  و این اتمام حجت را با تولید کنندگان اتوبوس داشتیم تا بعدا اگر نتوانستند و شهرداری وارد مذاکره با سازندگان خارجی شد، صدای انتقاد برخی بلند نشود.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه با دو شرکت سازنده اتوبوس تفاهم نامه تولید  ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس منعقد شده است، ادامه داد: اتوبوس های خارجی دست دوم نیستند و شهرداری تهران اگر قرار باشد اتوبوس خارجی بخرد حتما نو است؛ اما شرکت‌های حمل و نقلی می‌توانند اتوبوس دست دوم استاندارد وارد کنند ما با آنها قرارداد پیمایشی منعقد می کنیم و واردات این اتوبوس‌ها ارتباطی با مدیریت شهری ندارد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: