• پنج شنبه ١٤ ارديبهشت ١٤٠٢-٢٠:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٥٢٥
مهدی بابایی:

واحد بهای تمام شده تشریفاتی نیست/ چرا قیمت عملیات عمرانی مشابه در مناطق مختلف با تفاوت فاحشی همراه است؟

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه واحد بهای تمام شده تشریفاتی نیست، تاکید کرد: به افزایش بهره وری عملکرد شهرداری تهران در هزینه کرد ها با دقت ویژه توجه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران ، مهدی بابایی گفت: بهای تمام شده در شهرداری تهران تشریفاتی و بار اضافه است و سیکل اضافه در حوزه مالی است که ثبت می شود اما از اطلاعات آن بهره برداری نمی شود.

بابایی با اشاره به نمونه ای، اعلام کرد: قیمت تمام شده ساخت سرویس بهداشتی در یک منطقه 20 میلیون تومان و در منطقه ای دیگر، 70 میلیون تومان برای یک متر مربع است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: انتظار این است که به این واحد توجه شود چرا که بودجه ریزی هنوز سنتی و با رویکرد افزایشی است در حالیکه تلاش شورای شهر برای عملیاتی شدن بودجه است.

وی با طرح نکته ای دیگر ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بیش از حدود 40 درصد درآمد مصوب، محقق شده است اما این تحقق بودجه در پیشرفت فیزیکی پروژه ها دیده نشده و در واقع پیشرفت فیزیکی پروژه ها به اندازه کسب درآمد نیست و عقب ماندگی شدید دارد.

بابایی با بیان اینکه دلیل این موضوع این است که قسمتی از درآمدها در سه ماه آخر سال محقق شده اما تخصیص صورت نگرفته است، پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه اغلب درآمد شهرداری در آخر سال محقق می شود، شهرداری تهران با ارائه لایحه به شورای شهر، اجازه وام گرفتن به طور محدود در طول یک سال را دریافت کند تا در تخصیص درآمد سه ماهه پایان سال، بازپرداخت انجام شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: