• شنبه ٩ ارديبهشت ١٤٠٢-١٦:٤٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٧٠
سیدجعفر تشکری هاشمی؛

نهم اردیبهشت، نقطه عطف مشارکت مردم در اداره شهرها و روستاها

نهم اردیبهشت، روز ملی تشکیل شوراهای اسلامی، نقطه عطف مشارکت مردم در اداره امور شهرها و روستاها و نمادی از وحدت و مشارکت آنان در آبادانی، بالندگی و عمران محل زندگی خود و تسریع و تسهیل در روند اجرای برنامه‌های توسعه شهری و روستایی است.
اصل شوراها، یکی از اصول مترقی قانون اساسی است که برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم، احادیث راهگشای پیامبر اعظم (ص) و آموزه‌های ارزشمند دینی است که تحقق آن به یُمن استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جامه عمل پوشیده و امروز هزاران عضو شورا به نمایندگی از میلیون‌ها نفر از ملت بزرگ ایران، افتخار عضویت در شوراهای اقصی نقاط کشور را بر عهده دارند.
اصولاً شور و مشورت، یکی از ارکان مهم سلامت در تصمیم‏گیری‏هاست و جامعه‏ای که سنت حسنه مشورت در آن جاری و ساری باشد، همدلی و همفکری به جزیی از اجزای حیاتی پیکره آن جامعه تبدیل شده و مسیری هموار را نه تنها پیشِ‌ روی مردم که در مقابل مدیران می‌گشاید.
همزمان با روز شوراها، به نوبه خود از تک‌تک اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای سراسر کشور تشکر می‌کنم و به‌ ويژه از همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر تهران که با احساس تکلیف، تعهد و مسئولیت‌شناسی در شرایطی که کلان‌شهر تهران با مسائل و مشکلات عدیده‌ای همچون آلودگی هوا، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی، تراکم ترافیک و ... روبه‌روست، بدون لحظه‌ای وقفه برای برطرف کردن چالش‌های پیچیده موجود از طریق خدمات‌رسانی به مردم و جلب آرامش و رضایت ایشان در جهت نیل به شهری شایسته شهروندان قدرشناس تهران تلاش می‌کنند، تقدیر می‌نمایم و این روز را گرامی می‌دارم.
 
سید جعفر تشکری هاشمی
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: