• شنبه ٩ ارديبهشت ١٤٠٢-١٥:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٦٧
سیدجعفرتشکری هاشمی:

مطالعات ترافیکی، حذف پل حافظ را تایید می‌کند

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد مطالعات ترافیکی خوبی برای جمع‌آوری پل حافظ در دوره گذشته مدیریت شهری انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سیدجعفر تشکری هاشمی درگفت‌وگو با پانا درخصوص تاخیر دوباره در جمع‌آوری پل حافظ به دلیل تکرار مطالعه ترافیکی گفت: «در دوره گذشته مدیریت شهری معاونت حمل و نقل شهرداری تهران این موضوع را مطالعه و بررسی کرده و براساس گزارشی که کلیات آن به کمیسیون عمران و حمل و نقل ارائه شد حذف این پل اختلال خاص ترافیکی به وجود نمی‌آورد.»
وی ادامه داد: «اگر در این مسیر حرکت کنید می‌بینید که در مسیر پل حافظ یک تقاطع طالقانی و خیابان حافظ و یک سه راهی خیابان سمیه و طالقانی وجود دارد و تقاطع مهم دیگری که حجم تردد بالایی داشته باشد در این مسیر نیست؛ با توجه به این که ما از این نوع تقاطع‌ها با حجم ترافیکی بالاتر در سطح شهر بسیار داریم، یک چراغ زمان‌دار هوشمند می‌تواند به خوبی می‌تواند این بار ترافیکی را توزیع کند.»
تشکری هاشمی اضافه کرد: «بار ترافیکی خیابان طالقانی و خیابان حافظ آن قدر زیاد نیست که تقاطع زماندار جواب ندهد و به نظر می‌رسد گزارش دوره قبلی مدیریت شهری گزارش قابل قبولی باشد. زمان‌دار شدن دو تقاطع و استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌تواند راه را باز کند؛ اما حفظ این پل آهنی فرسوده که از رده خارج شده است، جز تحمیل هزینه فراوان به شهر فایده‌ای نخواهد داشت.»
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : «این شهروندان هستند که هزینه‌های شهر را می‌پردازند . این پل به مرز ناکارآمدی رسیده و به لحاظ ترافیکی هم دستاوردی برای شهر ندارد. قرار بود این پل در تعطیلات نوروز 1402 جمع‌آوری شود اما ظاهرا قرار بر این شد مروری بر مطالعات ترافیکی آن شود و در صورت تایید دوباره، این پل جمع‌آوری خواهد شد. البته به نظر من امر مبارکی نیست که در هر دوره به مطالعه علمی دوره گذشته تشکیک کنیم و هر دوره یک بار دیگر مطالعات قبلی تکرار شود. البته من اطمینان دارم این موضوع با حسن نیت مطرح می‌شود اما هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود تا پول شهر هزینه نشود و هم به لحاظ ترافیکی مشکلی به وجود نیاید.»
مدتی پیش عباس شعبانی معاون عمرانی شهردار تهران اعلام کرده بود پل حافظ امسال حذف نمی‌شود، قرار بر این بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک وضعیت زیرگذر شمالی- جنوبی و شرقی- غربی را تعیین تکلیف کند و هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: