• شنبه ٩ ارديبهشت ١٤٠٢-٠٨:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٦٢
زهرا شمس احسان؛

شوراها، نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور

نهم اردیبهشت ماه، به‌عنوان روزی برای پاسداشت شوراها به مثابه بنیادی اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی کشورمان شناخته می‌شود. شوراها، نمادی از حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور بوده و نشان‌دهنده اراده مردم برای اداره امور جامعه است. در این روز، به یاد می‌آوریم که شوراها، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی داشته‌اند و هنوز به مانند یک ابزار اساسی برای حکومت و نظام اجتماعی مورداستفاده قرار می‌گیرند. همان‌گونه که شورای اسلامی شهر نیز با مأموریت و کارکردهای اجتماعی تعریف‌شده و نهاد برآمده از رأي مردم به‌منظور مشارکت آحاد شهروندان در مدیریت شهری است. این شورا با تصميم‌سازي و استفاده از خِرد جمعي و با شناخت نيازهای اجتماعی، اقتصادی، سياسی و فرهنگی و ظرفيت‌های موجود هر منطقه تلاش دارد تا با برچيدن موانع موجود، زمينه‌ساز شكوفایی و رفاه اجتماعی در سطح محلی و وسیع‌تر را برقرار سازد.
شوراها، به‌عنوان ساختار مردم‌نهاد، برای تصمیم‌گیری درباره مسائل عمومی و خدمات اجتماعی بسیار مهم هستند و در واقع فرصت و مرجعی برای تجلی اراده‌ مردم بر مردم می‌باشند. با توجه به اهمیت شوراها در حکومت و نظام اجتماعی کشورمان، این روز به‌عنوان یک روز ملی، فرصتی است تا به اراده مردم در تصمیم‌گیری‌های مهم در کشورمان توجه کنیم. با همگرایی و همکاری مردم و نهادهای مختلف، می‌توانیم از این موهبت در کشورمان به بهترین شکل استفاده کنیم و به‌سوی پیشرفت و توسعه گام برداریم. 
این روز ملی را به عموم مردم تبریک گفته و به خود و همکارانم در شورای اسلامی شهر تهران یادآور می‌شوم که این موهبتی است که به‌واسطه‌ی حضور مردم، قانون جمهوری اسلامی و حکمروایی همگانی محقق شده است و باید ضمن ارج نهادن به این امانت ملی، زمینه‌ای فراهم کنیم که صحن شورا، تریبون آحاد مردم بوده و هر شهروند به این باور برسد که نماینده‌ای از جنس خود در شورای اسلامی شهر دارد. باشد که خداوند ما و همگان را در عمل به این وظیفه‌ی سنگین یاری نماید؛ ان‌شاءالله.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: