• دوشنبه ٤ ارديبهشت ١٤٠٢-١٦:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٣٩
نرگس معدنی پور؛

حادثه طبس، نمادی از تحقق وعده خداوند در پیروزی حق علیه باطل

 روز 5 اردیبهشت سال ۱۳۵۹ را باید روز به خاک نشستن استکبار در برابر نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران دانست و این روز را به عنوان نمادی واقعی از استکبار ستیزی و تحقق وعده خداوند در پیروزی حق علیه باطل برشمرد. در این روز آمریکا که پس از تسخیر لانه‌ی جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ توسط دانشجویان پیرو خط امام به دنبال جبران آبروی از دست رفته اش بود، بنا به دستور رئیس‌جمهور وقتش اعزام گروهی ۱۳۲ نفره متشکل از نیروهای ویژه‌ی ارتش به نام «دلتا فورس» وعملیات «پنجه عقاب» در دل شب با حضور ۶ فروند هواپیمای سی-۱۳۰ و ۸ بالگرد آغاز شد که با یاری خداوند سرانجامی جز سقوط و شکست مفتضحانه برای آمریکا به همراه نداشت.
 این رویداد برای آمریکا چنان بزرگ و غیر قابل باور بود که جز معجزه الهی نمی توان در بروز آن تصوری دیگر داشت. از آن سال تا کنون ملت شریف ایران در برهه های مختلف زمانی این اراده الهی و دست یاری خداوند را به وضوح دیده اند و حادثه طبس تنها یک نمونه از نمونه هایی است که در چهل و چهار سال گذشته در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده و این پیام به جهانیان و خصوصا آمریکا و گردنکشان هم پیاله اش مخابره شده که تمامی قدرت، شکوه و صلابتشان در برابر خواست خداوند، سست و پوشالی است و هیمنه آنان در برابر سنت الهی حقیر و ذلیل است.
عملیات پنجه عقاب را نیز باید یک درس برای ملت ایران و تمامی ستمدیدگان جهان دانست و آن اینکه خداوند طبق وعده خود که در قرآن کریم داده است همراه و یاور آنان است. خداوند در قرآن می فرمایند: «از زیادی سپاه دشمن و تجهیزات او نترسید که ما شمارا یاری می‌کنیم طوری که صدنفر از شما بر هزار نفر از آنان پیروز خواهد شد». یقینا هر جا که مؤمنان به خدا توکل کنند، خداوند آن‌ها را یاری خواهد کرد. این همان واقعیتی است که مردم ایران سال هاست آن را به تجربه نشسته اند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: