• پنج شنبه ٢٤ فروردين ١٤٠٢-١٨:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٤٠٢
احمد صادقی؛

روز قدس، تجلی همبستگی مسلمانان و اعلام انزجار از استکبار جهانی

معمار کبیر انقلاب اسلامی بیش از چهل سال پیش با اندیشمندی و آینده نگری حرکتی را بنیان نهاد که امروز محور وحدت مسلمانان است. نام گذاری روز قدس امروز نمادی است از اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی و این نام گذاری آغازی شد بر رهایی از بند و یوغ استکبار.

اگر به معادلات امروز جهان بنگریم و تحولات منطقه را زیر ذره بین قرار دهیم درخواهیم یافت که بسیاری از اقدامات استکبار جهانی و در راس آن امریکا در راستای تثبیت اسراییل در منطقه است و برای این مهم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود حتی از تخاصم کشور های منطقه نسبت به هم و تفرقه افکنی در داخل آنها و لذا می بینیم که وصله ناجور منطقه تنها یک نام است اسراییل .

موجودی که از بدو پیدایش نحس بود و برای ملت های منطقه تنها آشفتگی و بدبختی به دنبال داشته است. علاوه بر آن غصب و اشغال یک کشور و تمدن چند هزار ساله و راندن مردمان آن دیار تنها یک معنی می دهد که اسراییل و صهیونیست مولود نامیمونی بوده که برای اهداف پلید استکبار در این منطقه اسکان داده شده است. 

اما پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) معادلات آنان را بر هم زد و حضرت امام از همان نخستین روزهای انقلاب با دور اندیشی خود این خطر و این مولود پلید را شناخت و با نام گذاری روز قدس خواب استکبار جهانی را آشفته ساخت.

امروز روز قدس محور وحدت مسلمانان است و حلقه اتصال دولت های اسلامی برای مبارزه با استکبار و امپریالیسم است برای همین است که دشمنان قسم خورده انقلاب هر ساله سعی دارند تا اهمیت این روز را کمرنگ کنند.

وظیفه ما این است که این نماد و آیین به یادگار ما مانده از معمار کبیر انقلاب اسلامی را هر سال پرشور تر از سال قبل برگزار کنیم و این پیام را به جهانیان مخابره کنیم که قدس متعلق به فلسطینیان است، متعلق به مسلمانان است و مسلمانان متحدتر از هر زمانی آماده بازپس گیری قدس هستند و در مقابل استکبار جهانی خواهند ایستاد.

 

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: