• دوشنبه ٢٢ اسفند ١٤٠١-١١:٤٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٣١٠
مظفر در گفت‌وگو با شهر ؛

تکمیل رینگ بزرگراهی پایتخت با هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار؛ سال آینده

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تکمیل رینگ بزرگراهی پایتخت در سال آینده خبر داد و گفت: هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه دغدغه شورای اسلامی شهر تهران در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی، تکمیل رینگ بزرگراهی است، اظهار کرد: در سالیان اخیر بزرگراه‌های شمالی-جنوبی و شرقی-غربی زیادی در پایتخت احداث شده که اگر به صورت دورانی به هم متصل شود می‌تواند رینگ بزرگراهی را در شهر رقم بزند و کاهش ترافیک را به دنبال داشته باشد.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه با تکمیل رینگ بزرگراهی، ترافیک برخی بزرگراه‌ها کاهش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در همین راستا توسعه شبکه و تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر و با اختصاص رقم هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان در سال آینده اجرا می‌شود.
وی افزود: به طور کلی برای تکمیل شبکه بزرگراهی به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان در صورت تحقق درآمد مازاد در تبصره بیستم پیش بینی شده است.
مظفر با اشاره به اجرای طرح بزرگراه شهید شوشتری در سال ۱۴۰۲ به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار حوزه فنی و عمرانی، تصریح کرد: این بزرگراه ۹.۲ کیلومتری از بلوار هجرت آغاز می‌شود و تا تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) و شهید نجفی رستگار ادامه دارد.
وی با اشاره به اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه در بودجه سال آینده، یادآور شد: هدف از احداث این بزرگراه کاهش ترافیک بزرگراه بسیج و امام علی (ع) و تکمیل رینگ شرقی و کاهش تردد خودروهای سنگین در ورودی شرقی شهر است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تداوم عملیات عمرانی  بزرگراه شهید بروجردی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال آینده خبر داد و گفت: این پروژه از بزرگراه آزادگان تا ابتدای خیابان بهار در منطقه ۱۸ اجرا می‌شود و طول آن پنج کیلومتر است.
وی حذف تردد خودروهای سنگین در معابر شهری را یکی از ثمرات اجرای این پروژه عنوان کرد و افزود: با احداث بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه آزادگان- تقاطع جاده ساوه به شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) متصل خواهد شد که کاهش ترافیک در معابر این منطقه را به دنبال خواهد داشت.
مظفر به دیگر طرح‌های عمرانی اولویت‌دار در سال آینده اشاره و تصریح کرد: تکمیل بخش غربی از شاخه غربی بزرگراه یادگار امام(ره) با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرا در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده که این شاخه از میدان جی با عبور از پادگان جی و میدان فتح و اتصال به بزرگراه شهید بروجردی، تقاطع بهار عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به تکمیل بخشی از بزرگراه دوگاز با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان، گفت: این پروژه از بزرگراه شهید فهمیده آغاز می‌شود و تا بزرگراه فتح به طول ۱.۲ کیلومتر ادامه دارد که با اجرای آن کاهش ترافیک در میدان آزادی، میدان فتح و بزرگراه شیخ فضل اله را شاهد خواهیم بود.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران از تعریض بزرگراه آزادگان با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: این طرح حدفاصل دستواره تا شهید تندگویان در شمال و جنوب به طول ۶ کیلومتر عملیاتی خواهد شد که هدف از اجرای آن، کاهش ترافیک و افزایش ظرفیت تردد در بزرگراه آزادگان و تکمیل کندروهای موردنیاز آزادگان است.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: