• دوشنبه ٨ اسفند ١٤٠١-٠٨:٤٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٢٢٠
احمد صادقی؛

شورای یکدل انقلابی

تفکر شورایی برآمده از تضارب آرا، همفکری و به اجماع رسیدن برای بهترین تصمیم است اما وقتی در یک جمع شورایی همه همدل و بدور از تفکر سیاسی تصمیم بگیرند یقینا نتیجه کار ایده ال و آرمانی خواهد شد. این بار روز بی نظیری در شورای اسلامی شهر تهران رقم خورد و بودجه سال ۱۴۰۲ در سه نوبت صبح، ظهر و شب به تصویب رسید. تمامی اعضای شورا در این جلسه حاضر بودند و همه در روند تصویب مباحث و مواد بودجه مشارکت داشتند و ما شاهد بودیم که یک لایحه برنامه و بودجه به معنای واقعی کارشناسی مصوب شد. به واقع امروز اعضای شورا یکدلی را معنا کردند‌، شورای ششم را همگان با نام شورای انقلابی می شناسند و این پسوند انقلابی مهمترین بارزه و مشخصه اش همدلی است.
اعضای شورا در این جلسه مصادف با هفتم اسفند ماه نظر کارشناسی ارایه دادند، تضارب آرا داشتند اما یکدل در مسیر تعالی شهر کوشیدند. تا پاسی از شب همه حاضر بودند تا برنامه شهر برای سال بعد به تصویب برسد.این در حالی است که بودجه سال ۱۴۰۲ از حیث رقم بودجه که بالغ بر بیش از ۷۵ هزار میلیارد تومان است و نیز پرداختن به پروژه های محله محور و نیز اتمام پروژه های نیمه تمام یک بودجه منحصر به فرد و سنگین بود، اما اعضای شورا به دور از هر گونه سیاه نمایی و سیاسی کاری عزم خود را جزم کردند تا برنامه و بودجه شهر به موقع به تصویب برسد.
 این جلسه نقطه عطفی در شورای اسلامی شهر تهران بود و اعضای شورا بار دیگر نشان دادند که پایبندی به آرمان های انقلاب، انتفاع مردم و شهر را بر همه چیز ارجح می دانند و یکدلی را به منصه ظهور رساندند. امیدواریم زین پس نیز این رویه در شورای اسلامی شهر تهران تکرار شود و این جلسه سرمشقی باشد برای تفکر شورایی بدین معنا که می توان تضارب آرا داشت اما یکدل در یک مسیر گام برداشت.
احمد صادقی _ عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: