• پنج شنبه ١٣ بهمن ١٤٠١-١٠:٠٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٠٧٢
نرگس معدنی پور؛

شهر نیازمند اقدامات فرهنگی برای ارائه خدمات است

12 بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) بعد از سال ها تبعید و دوری است. بازگشتی که سرفصل آغاز تحولاتی شگرف در کشور شد و باعث گردید بنیان طاغوت در کشور برچیده شود و نظامی مبتنی بر خواست مردم که شاکله آن اسلامیت و جمهوریت بود، شکل گیرد.

امام خمینی (ره) بذر استقلال و آزادی را در خاک میهن کاشت تا بعد از سال ها اسارت، حصارهای وابستگی در هم شکسته و فصلی نوین در برابر دیدگان جهانیان در این مرز و بوم ایجاد شود.

حالا 44 سال از آن روزگار گذشته و انقلاب همچنان پایبند به آرمان های خود در حرکت است و با شتابی چشمگیر مسیر رشد و تعالی را طی می کند؛ در حالی که دشمنی های دشمنان در این سال ها ادامه داشته و از هر ترفندی و هر فرصتی برای ضربه زدن به مردمی که همچنان اسلامیت و جمهوریت را مقدم بر هر موضوع دیگری می بینند، استفاده می کنند.

برای دشمنی دشمنان نمی توان پایانی را متصور بود لذا باید فرصت ها را از آنان گرفت و تهدیدها را به فرصت تبدیل نمود. برای جلوگیری از تحقق اهداف دشمن باید تلاش کرد و در خدمت به مردم کوشاتر از قبل بود.

مدیریت شهری هم اکنون سنگر نخست خدمت رسانی به مردم تعریف می شود. مردم هر روز با سیمای شهر، با جلوه های فرهنگی شهر، با خدمات عمومی شهر، با حمل و نقل عمومی، با ترافیک و ... رو به رو هستند و همین موضوعات باعث می گردند تا شهر و خدمات جاری در آن به عنوان ملموس ترین موضوع خدمات به مردم شناخته شود.  

مردم به حق نیازمند دریافت خدمات شایسته هستند و نباید خللی در این موضوع ایجاد گردد.

 بودجه 1402 مدیریت شهری در حال بررسی است و رقم کلی مشخص شده برای آن حکایت از عزم برای رفع مشکلات دارد. اما باید قبول کرد که بخشی از چالش های شهر چالش های ذهنی مردم است که می بایست با عملیات فرهنگی آنها را مرتفع کرد. این یک حقیقت است که اگر هزاران کار عمرانی صورت گیرد اما اطلاع رسانی و اقدام فرهنگی در خصوص آنها به درستی صورت نگیرد همچنان چالش های ذهنی مردم باقی خواهند ماند و نسیم خوش خدمت برای آنان ملموس نخواهد شد.

امروز شهر نیازمند اقدامات وسیع فرهنگی است تا مردم خدمات را با تار و پود وجود خود لمس کنند و ببینند که مدیران چگونه در میدان حضور یافته اند تا مشکلات آنان رفع گردد. یقینا این رویکرد همان امتداد پیام 12 بهمن است. پیامی که در آن به مردم وعده صادق خدمت را داد و امروز مردم مطالبه گر آن هستند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: