• چهارشنبه ٢٨ دی ١٤٠١-٢١:٥٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٩٨٩
مظفر در نشست خبری؛

تحقق عدالت شهری دال مرکزی برنامه چهارم شهرداری تهران

رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران در نشست خبری با محوریت برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران با بیان اینکه جهت حرکت به سمت تحقق عدالت شهری است، اظهار کرد: عدالت شهری در عرصه های موضوعی مختلف تعریف شده و به معنای ترجیح منافع عمومی شهروندان به منافع خصوصی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر در نشست خبری با محوریت برنامه چهارم پیشرفت و تحول شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهت حرکت به سمت تحقق عدالت شهری است، اظهار کرد: عدالت شهری در عرصه های موضوعی مختلف تعریف شده و به معنای ترجیح منافع عمومی شهروندان به منافع خصوصی است.

مظفر افزود: اگر به دنبال توسعه حمل و نقل عمومی هستیم‌ و با توسعه حمل و نقل عمومی محدودیت برای خودرو های شخصی ایجاد می کنیم به دنبال عینیت بخشیدن به عدالت شهری هستیم.

وی ادامه داد: عدالت شهری به مثابه حفظ کرامت انسانی و ارائه خدمات بی منت به شهروندان است، آن جایگاهی با کرامتی که انسان به عنوان خلیفه الله دارد را باید بتوانیم محقق کنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با هوشمندسازی به دنبال کاهش مداخلات نیروی انسانی و حفظ کرامت انسانی ارباب رجوع هستیم، یادآور شد: عدالت شهری به معنای دسترسی برابر به فرصت ها و منابع شهری جهت تحقق عدالت شهری است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های حمل و نقل را باید در مناطق متوازن کنیم، به عنوان مثال در منطقه ۲۲ وضعیت حمل و نقل عمومی بسیار نامناسب است و یا در مناطق جنوبی وضعیت سرانه فضای سبز چندان برابر با دیگر مناطق نیست و متاسفانه شاهد نقاط بی دفاع شهری و مناطق رها شده در مناطق ۱۵،۱۶،۱۸،۲۱،۱۹ و۲۰ هستیم که پیشرفت و تحول را با مخاطره روبرو کرده است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در احکام معین برای احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، هنری و ورزشی و سراهای محلات فاقد این امکانات را داشته باشیم تا در مسیر تحقق عدالت شهری گام برداریم.

مظفر افزود: اگر قرارگاه اجتماعی تشکیل شده و برای بانوان سرپرست خانوار، کودکان کار و معتادان متجاهر برنامه و احکام معین داریم برای تحقق عدالت شهری در زمینه توجه به اقشار کم توان نیازمند حمایت مضاعف است.

وی خاطرنشان کرد: عدالت شهری به مثابه پاسداشت و صیانت از نعمت های الهی در محیط زیست و حفظ حقوق آیندگان است. اگر ما برداشت از آب های زیرزمینی را کنترل می کنیم و احکامی را در این خصوص داریم، منابع آب را حق نسل آینده نیز می دانیم. اگر به دنبال حفظ و صیانت از باغات هستیم، آن را از حقوق نسل فعلی و آینده می دانیم.

مظفر افزود: میراث تاریخی، تمدنی، فرهنگی و مفاخر فرهنگی که داریم باید با تعیین احکام حوزه فرهنگی به عنوان حقی که آیندگان از ما دارند جهت تحقق عدالت شهری بتوانیم حفظ، ارتقا و به نسل های آینده منتقل کنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: دال مرکزی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهری تحقق عدالت شهری است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: