• دوشنبه ١٢ دی ١٤٠١-٢٠:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٨٧٩
قائمی؛

از شهید سلیمانی بیاموزیم

در سومین سالگرد شهادت آن بزرگ‌مرد تاریخ معاصر هستیم که با زندگی مجاهدانه و شهادت مظلومانۀ خود، الگویی برای نسل‌های بشر شد، بلکه از خود مکتبی برای حیات و ممات بر جای گذاشت، که ناشی از روح بلند و توسعۀ وجودی او است.
او، این جایگاه رفیع را از اخلاص در عمل به‌دست آورده بود. هیچگاه کسی ندید که ایشان حرص دیده شدن از نگاه دوربین‌ها و صفحات رسانه‌ها را داشته باشد و اینگونه بود که خداوند متعال اراده فرمود، نقش وی بر قلب همگان حک شود، حتی دشمنان وی که در خلوت و بعضاً در جلوت توان مخفی کردن آن را ندارند.
سادهزیستی وی در زندگی، رفت و آمدهای بی‌آلایش او و در معاشرت‌هایش با همۀ سطوح جامعه و بی‌هیچ تکلف، با وجود همۀ محدودیتها همچنان زبانزد همگان است.
عشق به خدمت و مجاهدت صادقانه و خالصانه، در طول چهار دهه به دور از هرگونه توجه به ظواهر دنیوی، در او موج می‌زد. او هیچگاه در سیاسی‌کاری و جناح‌بازی، قرار نگرفت و حتی از او سخنی یا رفتاری که بوی سوء استفاده از شهرت و محبوبیتش در مسیر منافع فردی، سیاسی و جناحی داشته باشد، دیده و شنیده نشد. او فردی فراجناحی بود و به همین دلیل همۀ جناح‌ها به او ارادت داشته و دارند و همه او را از خود می‌دانند و بی‌ریا به او عشق می‌ورزند.
او عاشق خدا بود و تشنۀ شهادت، نه در بند قدرت و شهرت. او به معنای واقعی عاشق و سرسپردۀ اهل بیت عصمت و طهارت«سلام‌الله علیهم اجمعین» بود. او عاشق و پیرو واقعی امام و رهبری بود، نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر. او در عین خلوص و شجاعت زبانزدش، اهل تدبیر، بصیرت، فهم از زمانه، درایت و هوشمندی بود.
او در زمانه‌ای که متأسفانه برخی نوکیسه های مدیریتی، عرصه‌های مختلف مسئولیت کشور را در می‌نوردند، قهرمانانه همۀ هستی‌اش را فدای اسلام و انقلاب و کشور کرد و هیچگاه به مسئولیت و امانتی که در دستش بود، به‌عنوان طعمۀ قدرت و شوکت دنیوی نگاه نکرد.
قاسم سلیمانی، در عمق همۀ دل‌ها جای دارد. برای وی و اوصاف پسندیده‌اش، من و امثال من بسیار ناتوان از نوشتن هستیم و اکنون در سومین سالگرد عروج ملکوتی‌اش، برای فقدانش به خود تسلیت می‌گوئیم که از نعمت وجودش بی‌بهرهایم و به او تبریک می‌گوئیم که در اعلا علیین و در جوار رحمت خداوندی و همنشین با اولیاء الهی است. انشاءالله، خداوند تبارک و تعالی توفیق طی طریق آن شهید والامقام و یاران بزرگوارش را به ما نیز عنایت فرماید.
علی‌اصغر قائمی-  عضو شورای اسلامی شهر تهران

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: