• شنبه ٢٦ آذر ١٤٠١-٢٢:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٧٦٢
سوده نجفی؛

حمل و نقل عمومی پایتخت یاریگر می خواهد

تردد و جا به جایی در شهر تهران که قریب به 10 میلیون نفر جمعیت ساکن و مراجعه روزانه تعداد زیادی از هموطنان به منظور اشتغال، دسترسی به امکانات رفاهی، فرهنگی، درمانی و اداری به تهران را شاهد هستیم، حمل و نقل را به یکی از مهم ترین مسائل مدیریت شهری تبدیل کرده است که باید مورد توجه مسئولان و سیاستگذاران قرار گیرد.

تردد این افراد با خودروهای شخصی علاوه بر ایجاد ترافیک موجب افزایش آلودگی هوا نیز می شود که برای جلوگیری از آن توسعه حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس در دستور کار قرار گرفته تا ضمن کاهش زمان تردد و هزینه از آلودگی هوا و ترافیک جلوگیری شود.

در ادوار گذشته مدیریت شهری تهران اقدامات قابل توجهی در حوزه افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهر صورت گرفته است اما با توجه به جمعیت تهران اقدامات صورت گرفته کافی نیست و باید نسبت به کمبود اتوبوس و واگن برای مترو اقدام فوری و لازم انجام شود.

امروز ضعف در حمل‌ و نقل همگانی از جمله کمبود تعداد اتوبوس ‌های شرکت واحد و تاکسی ‌های خطوط شهری و همچنین عدم نوسازی مستمر و فرسودگی آنها در شهر تهران مشهود است که به بحران ترافیک و آلودگی هوا دامن زده و سبب نارضایتی شهروندان شده است. 

شورای شهر ششم بر اساس نیاز شهر به توسعه حمل و نقل عمومی و تاثیر مستقیم آن در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تصمیماتی برای جبران عقب ماندگی های موجود در نظر گرفت که اختصاص بیش از 30 درصد از بودجه شهرداری به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از شاخص ترین آن می باشد.

این میزان بودجه اختصاص داده شده سهم شهرداری می باشد و باید دولت نیز سهم خود را از توسعه حمل و نقل عمومی مد نظر قرار دهد. یکی از دلایلی که امروز اقدام قابل ملموسی در سطح شهر در حوزه حمل و نقل عمومی دیده نمی شود، سهم دولت می باشد که شهردار تهران باید این موضوع را در هیات دولت پیگیری کند.

انتظار می رود دولت و مجلس در توسعه حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک کنند تا ضمن تحقق اهداف مدنظر در چشم اندازهای بلند مدت راهکار عملی در حوزه کاهش ترافیک را در تهران شاهد باشیم.

26 آذر روز حمل و نقل را به همه فعالان و زحمتکشان این حوزه به ویژه در شهر تهران تبریک عرض می کنم و امیدوارم با کمک این عزیزان و اجرای برنامه های مدنظر مدیریت شهری شاهد افزایش رضایت شهروندان تهران باشیم.

 

سوده نجفی، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: