• يکشنبه ١٠ مهر ١٤٠١-٢٠:٥٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٤٩
معدنی پور در جلسه با مدیران سلامت شهرداری تهران:

شهرداری در تدوین بودجه فرهنگی و اجتماعی دقت لازم را داشته باشد/ نیروهای حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید صیانت شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از شهرداری خواست تا در تدوین بودجه فرهنگی و اجتماعی دقت لازم را داشته و سهم این حوزه را به دلیل اهمیت آن افزایش دهد. 

 
 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در منطقه دو شهرداری تهران از مجموعه شهربانو این منطقه بازدید و در جلسه اداره کل سلامت و مدیران سلامت مناطق شهرداری تهران حضور یافت.
وی در این جلسه گفت: شهرداری تهران در ادوار مختلف توانسته کارنامه خوبی در حوزه سلامت داشته باشد و در این دوره باید روند رو به رشدی داشته باشد  .
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تعاریف، سلامت و بهداشت را تنها نبود بیماری نمی دانند، اظهار داشت: سلامتی به معنی حال خوب داشتن و خوب بودن در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی باید تعریف شود. 
معدنی پور ادامه داد: در مدیریت یکپارچه شهری تمام موضوعات شهری و اداره شهر بر عهده شهرداری است، در حالیکه در کشور ما مدیریت یکپارچه تعریف نشده و دستگاه های مختلف در شهرها دارای وظایفی هستند که در حوزه سلامت و بهداشت بر اساس تقسیم کارهای صورت گرفته، بخش درمان و مداخله در بیماری ها بر عهده وزارت بهداشت است و وظایف شهرداری در حوزه سلامت شامل مواردی همچون ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت در بین شهروندان و توانمندسازی آنان و ظرفیت سازی برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت به شهروندان می باشد.
معدنی پور در ادامه با بیان اینکه اداره کل سلامت بخشی از حوزه اجتماعی و فرهنگی در شهرداری است لذا باید ابعاد سلامت اجتماعی، سلامت روانی و معنوی در این اداره به صورت جدی پیگیری شود، خاطر نشان کرد: اداره کل سلامت باید ماموریت ها و وظایفش متفاوت از شرکت شهر سالم در شهرداری باشد. 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم اداره کل سلامت رویکرد اجتماع محوری و استفاده از ظرفیت کانون ها و ساختارهای مردمی است.
وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگی و اجتماعی یکی از تخصصی ترین حوزه ها در مدیریت شهری است، اذعان داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری بسیار متفاوت از سایر دستگاه ها است و رویکردها در آن اجرایی است. به عبارتی باید گفت که همه واحدهای این حوزه تخصصی هستند. 
معدنی پور گفت: اگر این ادعا را داریم که حوزه فرهنگی و اجتماعی تخصصی است لذا باید این را نیز قبول کنیم که هرکسی نمی تواند در این حوزه به فعالیت بپردازد چرا که این حوزه تواما نیازمند دانش و تجربه است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید نیروهای باتجربه را در این حوزه صیانت و نگهداری کرد، بیان داشت: این توقع وجود دارد که قدر کسانیکه در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مثل سلامت، آسیب های اجتماعی، بانوان، آموزش های شهروندی و ... کار کرده اند و دارای تجربه های گرانی هستند را بدانیم و به راحتی آنها را از دست ندهیم.
وی گفت: نباید نسبت به تجربه بی تفاوت باشیم و راحت بگذاریم که سرمایه های حوزه فرهنگی و اجتماعی از دست بروند. تاکید ما بر این است که باید در حوزه فرهنگی و اجتماعی از سرمایه انسانی متخصص صیانت شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حوزه اعتبارات نیز تاکید ما بر این است  که اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی فقط در این حوزه هزینه شود. مطالبه ما از شهرداران مناطق این است که اعتبارات فرهنگی و اجتماعی باید صد در صد در این حوزه هزینه شود و تخصیص ها باید صد در صد انجام گیرد.
وی در پایان تاکید کرد: از وظایف مهم شهرداری تهران در حوزه سلامت کمک به بهبود وضعیت شاخص های کیفیت زندگی شهروندان از طریق رصد مستمر وضعیت بهداشت و سلامت در بین شهروندان و پایش وضعیت شاخص های سلامت در شهر تهران و حساس سازی جامعه نسبت به آنها می باشد، استاندارد سازی و ارتقاء وضعیت و شاخص های سلامت در شهر  و تهیه گزارش های آمایش سرزمین از وضعیت شاخص های سلامت در سطح محلات شهر تهران و اجرای مداخلات مبتنی بر شواهد علمی و فنی در این حوزه، از دیگر وظایف شهرداری در حوزه سلامت می باشد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: