• يکشنبه ١٠ مهر ١٤٠١-٢٠:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٤٧
تشکری هاشمی: ۱۲-۹۳

تامین ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای توسعه حمل و‌نقل عمومی پایتخت یک فرصت استثنایی است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با استقبال از تأمین مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به منظور توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد، از این امکان به عنوان یک فرصت استثنایی برای شهرداری تهران نام برد.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر با استقبال از تأمین مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به منظور توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت با تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد، از این امکان به عنوان یک فرصت استثنایی برای شهرداری تهران نام برد.
سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام اینکه در کنار منابع محدود شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی، مبلغی که توسط دولت اختصاص داده می‌شوند، فرصت‌هایی هستند که باید بهترین بهره را از آنها ببریم، افزود: با توجه به کاستی‌ها و کمبودهای حمل و نقل عمومی پایتخت، شهرداری تهران نیازمند تأمین اعتبارات مورد نیاز برای جبران بخشی از این کمبودهاست.
 وی با اشاره به تعیین مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به منظور توسعه حمل و نقل عمومی و تصویب بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی در جلسه گذشته شورای شهر برای تأمین قطعات مترو، اظهار کرد: استفاده از این دو امکان که می‌توانند مکمل همدیگر عمل کنند، به نفع شهروندان بوده و می‌توانند در توسعه ناوگان‌ حمل و نقل شهری مورد استفاده قرار گیرند‌.
تشکری هاشمی با بیان اینکه از این مبالغ می‌توانیم برای تأمین قطعات مترو و جبران کسری شبکه ریلی و نیز برای تعمیر و توسعه ناوگان اتوبوسرانی و سپس در صورت لزوم، برای تجهیز و تقویت ناوگان تاکسیرانی استفاده کنیم، تصریح کرد: به این ترتیب، می‌توانیم خلاء پیش آمده از کم‌توجهی دوره گذشته به حمل و نقل عمومی را تا حدی جبران کنیم.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر زمان‌بر بودن انجام اقدامات و تحقق اهداف مورد نظر خاطرنشان کرد: حتی اگر در همین لحظه اقدامات خود را آغاز کنیم، خوش‌بینانه یک سال زمان می‌خواهد تا برنامه‌های پیش‌بینی‌شده به ثمر برسد و لازم است موضوع محدودیت زمانی را نیز مورد توجه قرار دهیم تا هر چه سریع‌تر، شاهد برطرف شدن مسائل و مشکلات حمل و نقل عمومی باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: