• يکشنبه ١٠ مهر ١٤٠١-١٥:١٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٤٣
میثم مظفر: 7-93

معادل بودجه یک سال شهرداری تهران اموال فریز شده در مناطق وجود دارد

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در بررسی گزارش حسابرسی شهرداری منطقه 18، اعلام کرد: معادل بودجه یک سال اموال فریز شده شهرداری در مناطق وجود دارد

 

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا برگزار شد که در این جلسه، گزارش حسابرسی رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی شهرداری منطقه 18 برای سال های مالی 1396 لغایت 1399 به تفصیل توسط حسابرس شورا ارائه شد.
پس از ارائه گزارش از سوی حسابرس شورا در خصوص این منطقه، میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، در این باره متذکر شد: 91 ساختمان واگذار شده در منطقه 18 وجود دارد که از شهردار منطقه تقاضا می‌شود این موارد را ساماندهی کند. ارزش دارایی‌های شهرداری تهران در پروژه‌های مشارکتی بیش از 95 درصد دارای اختلاف است، یعنی معادل بودجه یک سال اموال فریز شده شهرداری در مناطق است.
مظفر ادامه داد: در حال حاضر در منطقه 18 شاهد آن هستیم که برخی ساختمان‌ها از جمله پارکینگ‌های طبقاتی و مجتمع‌های تجاری اداری تا سال 99 همچنان دارای اختلاف بوده و تعیین تکلیف نشده‌اند و در ثبت ساختمان‌ها، اموال و دارایی‌های ثابتی که به عنوان ابنیه‌های بهره برداری شده محسوب می‌شوند، هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان اشاره‌ای هم به تفاهمنامه میان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری در خصوص واگذاری دائمی حق بهره برداری از عراضی هم سطح و تونل روباز راه آهن تهران تبریز در مناطق 18 داشته و خواستار ارائه توضیحات لازم از سوی شهرداری تهران درباره اقدامات انجام شده در خصوص این تفاهمنامه شد.
پس از قرائت گزارش و تذاکرات مظفر و امانی در خصوص این گزارش، خسروی، شهردار منطقه 18 نیز در پاسخ به سوالات مطرح شده، بیان کرد: نزدیک به 6 کیلومتر از مسیر 9 کیلومتری باغ راه فاطمه زهرا (س) در منطقه 18 قرار دارد و حق بهره برداری از آن بر عهده شهرداری است. اختلاف نظرهایی با شرکت ره آهن وجود داشت که در حال رفع آن‌ها هستیم و بخش اعظمی از مشکلات مرتفع شده است. آماده آن هستیم که هر چه زودتر این پروژه را نیز به مرحله بهره برداری برسانیم تا برای استفاده در دسترس مردم قرار گیرد.
خسروی درباره پروژه شهید بروجردی و املاکی که در آن تملک شده است نیز گفت: برای آنکه روند اجرای این پروژه تسریع شود و بتوانیم در آن را تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسانیم، پیگیر جدی انتقال اسناد هستیم. بیشتر مشکلاتی که مطرح شد در سال 1400 رفع شده است و در حال حل باقی مشکلات هستیم.
شهردار منطقه 18 در ادامه توضیحات خود گریزی هم به پلاک‌های ثبتی داشت که سند مالکیت آن‌ها در سال 1400 به نام شهرداری تهران ثبت شده است.
وی تاکید کرد مسائل مربوط به این موضوع نیز رفع شده است.
وی در پایان توضیحات خود با اشاره به واگذاری 102 فقره اموال شهرداری منطقه 18 گفت: در سال 96 حواله این اموال اقاله شد و صورت جلسه آن نیز ارائه شده است و در این زمینه هم هیچ مشکلی وجود ندارد.
پس از توضیحات شهردار منطقه 18، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در قالب پیشنهاد بیان کرد: بهتر است پس از رفع ین موارد و حل مشکلات، نامه انجام این اقدامات را به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دهند تا در اختیار سیر کمیسیون‌ها هم قرار گیرد تا آن‌ها هم از مغایرت‌ها و ایرادات موجود مطلع باشند.
پیرهادی در ادامه هم ضمن تقدیر از قدامات شهردار منطقه 18، در خصوص استفاده بهینه از فضای موجود مانند برخی بوستان‌ها متذکر شد: باید در این مورد یک برنامه ریزی جدی صورت بگیرد تا بهره برداری‌های لازم در بسیاری از مناطق که ظرفیت لازم را دارند، انجم شود.
در نهایت این گزارش با 14 رای موافق به تصویب اعضای شورا رسید. انتهای پیام/
 
 
 
 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: