• شنبه ٩ مهر ١٤٠١-١٣:٣٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٣١
چمران مطرح کرد:

روند ساخت مسکن تسهیل شود راه برای استقبال مردم هموار خواهد شد/ باید در نوسازی بافت فرسوده کنار شهروندان باشیم+عکس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در آیین آغاز ساخت ده هزار واحد مسکونی در تهران سخن می گفت، تاکید کرد: در بحث بافت فرسوده در شهر تهران باید در کنار اقشار کم درآمد مردم باشیم و با صدور پروانه وام کم بهره و با عوارض مناسب بتوانیم بافت فرسوده شهر تهران را احیا کنیم.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران آیین آغاز ساخت بیش از ده هزار واحد مسکونی توسط قرارگاه جهادی مسکن در شهر تهران با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، پرویز سروری نایب رئیس شورای تهران و رئیس شورا عالی استانها،حجت السلام آقامیری مهدی پیرهادی و سید احمد علوی از اعضای شورای شهر تهران و نیز علیرضا زاکانی شهردار تهران، سید علی یزدی خواه نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، و مسئولین ارتش جمهوری اسلامی ایران ، حمید رضا صارمی معاون شهر سازی و معماری شهرداری و سید مهدی هدایت سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در زمینه ساخت مسکن حرف های زیادی برای گفتن داریم، گفت: باید حرکت سازنده‌ای که در تهران آغاز شده سرعت بیشتری به خود بگیرد. در بحث صدور پروانه به جایی که باید نرسیدیم و باید به جایی برسیم که صدور پروانه مشکلی برای سازندگان ساختمان به وجود نیاورد و این پروانه‌ها با سرعت مطلوب صادر شود.
وی با بیان ما در ایران در زمینه معماری حرف برای گفتن داشتیم و داریم، افزود: ما مبدع مواردی مانند گنبد و طاق های طولانی و تاسیساتی مثل قنات بودیم؛ بنابراین باید بتوانیم مردم را تشویق و ترغیب به ساخت و ساز کنیم و کار را برای آنها تسهیل کنیم.
چمران در این مراسم گفت: اگر امکانات در خدمت مردم به درستی قرار گیرد، خواهیم دید که خود مردم در ساخت مسکن پیش قدم خواهند بود و مشکلات در این حوزه را خودشان مرتفع خواهند ساخت.
وی در ادامه گفت : صدور پروانه نباید به یک معضل برای ساخت و ساز تبدیل شود و مسئولین شهری باید با برنامه ریزی صحیح این مهم را در اختیار ر مردم به نحو احسن قرار دهند.
وی گفت:در ساخت مسکن باید به تمامی ابعاد ساخت، استحکام، نما و.... آن توجه کافی و وافی داشته باشیم.
رئیس شورا در پایان تاکید کرد: در بحث بافت فرسوده در شهر تهران باید در کنار اقشار کم درآمد مردم باشیم و با صدور پروانه وام کم بهره و با عوارض مناسب بتوانیم بافت فرسوده شهر تهران را احیا کنیم.
لینک تصاویر: 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: