• شنبه ٢ مهر ١٤٠١-٢٢:٣٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٢٤
معدنی پور در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید؛

مدارس کانون تربیت و فرهنگسازی هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید مدرسه را نهادی مهم برشمرد و آن را کانون تربیت و فرهنگسازی دانست. این نهاد برای آموختن و تمرین زندگی اجتماعی فرصت هایی را در اختیار افراد قرار می دهد تا آنان در آینده بتوانند حضوری موثر و توانمند در جامعه داشته باشند.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در مراسم آغاز تحصیلی در مدرسه دخترانه تهذیب واقع در منطقه 2 شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پنج هزار معلم شهید و 35 هزار دانش اموز شهید فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و بیان داشت: امروز بعد از چند سال محدودیت های کرونایی شاهد بازگشایی مدرسه ها و حضور پرشور دانش آموزان در مدارس هستیم. باید آغاز فصل اندیشه ورزی را به همه دانش آموزان و نظام آموزشی کشور تبریک گفت.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی برای داشتن فردایی بهتر نیازمند تربیت نسلی دارای علم، دانش، آگاهی و مهارت است، گفت: تربیت چنین نسلی بر عهده نظام آموزشی کشور است. 
معدنی پور خاطر نشان کرد: بی تردید خانواده اولین و مهمترین کانون تربیت کننده نسل است. به عبارتی در تعریف نقش ها خانواده مهمترین نهاد تربیت کننده در جامعه شناخته می شود و در رتبه بعد از آن مدرسه مهمترین مسولیت را در این حوزه برعهده دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مدرسه فرد را برای حضور مناسب اجتماعی تربیت و رفتارهای صحیح اجتماعی را به او آموزش می دهد. مهارت هایی مانند رعایت نظم، قانون، مقررات، محبت کردن، مهربانی، دوستی، تلاش، رقابت، خود مراقبتی، کنترل خشم، کنترل هیجانات، کنترل احساسات و چگونکی مواجهه با مشکلات و حل مسئله در مدرسه آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه بهترین دوران زندگی یعنی کودکی، نوجوانی و جوانی در فضای مدرسه سپری می شود، گفت: افراد در این دوران است که به بلوغ می رسند و برای زندگی آتی خود آموزش می بینند. لذا باید مدرسه را نهادی مهم برشمرد و آن را کانون تربیت و فرهنگسازی دانست. این نهاد برای آموختن و تمرین زندگی اجتماعی فرصت هایی را در اختیار افراد قرار می دهد تا آنان در آینده بتوانند حضوری موثر و توانمند در جامعه داشته باشند.
معدنی پور تاکید کرد: در دوران کرونا این نکته به ما ثابت شد که هیچ جایگزینی برای مدرسه وجود ندارد و حتی نرم افزارها و فن آوری های نوین ارتباطی نمی توانند خلاء آن را پوشش دهند. بر همین اساس باید قدر این فرصت ها را بدانیم و به یکدیگر احترام بگذاریم، با هم مهربان باشیم و برای داشتن جامعه بهتر در کنار هم تلاش کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان انجام مطالعات غیر درسی از سوی دانش آموزان را مهم و ارزشمند خواند و اظهار داشت: دانش آموزانی که علاوه بر کتب درسی اقدام به مطالعه کتب دیگر می کنند، کسانی هستند که در آینده تبدیل به کنشگران فعال اجتماعی و مطالبه گر خواهند شد. این افراد مسائل، مشکلات و نیازهای اجتماعی را احصا و برای برون رفت از مسائل راهکار ارائه خواهند داد و باری از دوش جامعه بر میدارند. امیدواریم دانش آموزان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: