• شنبه ٢ مهر ١٤٠١-١٢:٣١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٢٠
شمس‌احسان با حضور در مدرسه محمدتقی کرباسی مطرح کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت سرای محلات برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی به دانش‌آموزان

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سراهای محله می‌توانند ظرفیت‌های مطلوب خود را با مدارس شریک شده و خدمات مشاوره و آموزشی رایگان یا ارزانی را به آنان ارائه دهد.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس‌احسان عضو  و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز و با حضور در بین دانش آموزان مدرسه «محمدتقی کرباسی» منطقه 19 با بیان اینکه مهرماه و حضور مجدد دانش‌آموزان در مدارس بهانه‌ای است که تا دوباره به ستایش علم و دانش‌اندوزی بپردازیم، اظهار داشت: امسال و با شروع فصل پاییز قریب به 16 میلیون دانش‌آموز به کلاس‌های درس می‌روند و برای موفقیت و ارتقای علمی خود و میهنشان تلاش می‌کنند.
شمس‌احسان گفت: صحبت از دانش‌آموزان، کلاس درس و مدرسه همواره مایه‌ی مباهات است، زیرا که بر نیمکت‌های همین کلاس‌های درس کسانی نشسته‌ بوده‌اند که امروزه نامشان باعث افتخار ایران و ایرانی است؛ باور داریم که ترقی و پیشرفت از مسیر کلاس‌های درس و مدارس حاصل می‌شود و معتقدیم که جامعه‌ای که در پی پیشرفت باشد، باید نظام آموزشی پویا، کارآمد و علمی و دانش‌آموزانی فعال، پرسشگر و اجتماعی داشته باشد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آنچه امروز به آن نیازمندیم این است که مدارس به عنوان نهادهای اجتماعی، به مکانی برای پرورش مهارت‌های شناختی و اجتماعی دانش ‎آموزان تبدیل شود و زمینه‌ مصونیت آنان را از آسیب‌های اجتماعی فراهم سازند؛ زیرا این دانش‌آموزان هستند که آینده‌سازان مملکت اند و باید تمام تلاش‌ها بر آن استوار باشد که کودکی و نوجوانیِ سالم، بانشاط، غنی و پرباری برای آنان فراهم شود.
وی اضافه کرد: تمایل داریم که دانش‌آموزان نقطه‌نظرات خود را به گوش ما برسانند و از پیشنهادات سازنده‌ آنان در مدیریت شهری استفاده کنیم. اما میمنت شروع سال تحصیلی با حضور معلمان و کادر اجرایی و آموزشی مدارس، مضاعف می‌شود. به خود می‌بالیم که کودکان و نوجوانان ایرانی در دامان معلمانی دغدغه‌مند، هوشیار و دلسوز رشد خواهندکرد. انسان‌های شریفی که از هیچ تلاشی برای دانش‌اندوزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان مضائقه نخواهندکرد و والدین با فراخ بال و اطمینان خاطر، فرندانشان را روانه مدارس می‌کنند.
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: کمیته‌ اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر آن است که حلقه‌ اتصال نظام آموزشی و زیرساخت‌های شهرداری تهران را قوی‌تر ساخته و این ظرفیت‌های را در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهد، از این رو مدارس می‌توانند با مراجعه به مراکز فرآموز موجود در مناطق 22گانه از امکانات آموزشی و تفریحی موجود در آن استفاده کنند؛ امکانی که هم سبب ارتقای مهارت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان خواهدشد و هم آموزش‌های شهروندی را شیوه‌های جذابی به آنان ارائه خواهدداد.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سراهای محله می‌توانند ظرفیت‌های مطلوب خود را با مدارس شریک شده و خدمات مشاوره و آموزشی رایگان یا ارزانی را به آنان ارائه دهد. در واقع ساختارهای محلی قابل توجهی در محلات و مناطق وجود دارند که می‌توانند به بازوی حمایتی و مراقبتی برای مدارس تبدیل شوند. از سوی شهرداری تهران به سبب ماموریت‌های خود، به سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌های متعددی دسترسی دارد که می‌توانند در امر تهیه‌ی مایحتاج آموزشی و تامین هزینه‌ی تحصیل دانش‌آموزان کم‌برخوردار ورود کنند.
وی افزود: ما برآنیم که دانش‌آموزان و معلمان را در فرایند مدیریت شهری دخیل و از ایده‌ها و ابتکارات آنان نهایت استفاده را بکنیم و از سوی دیگر ارتباط بین ظرفیت‌های شهرداری را با مدارس بیش‌ازپیش برقرار سازیم؛ مجدداً شروع سال تحصیلی را به همه‌ی دانش‌آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدارس تبریک گفته و آرزو می‌کنیم که سالی پربار و سرشار از تجربه‌های لذتبخش داشته باشید.
پایان پیام/
 
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: