• سه شنبه ٢٩ شهريور ١٤٠١-١٣:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٢٠٠
کاشانی مطرح کرد: 8-92

شرکت فاضلاب با قلدری از مردم پول نگیرد/ ارسال پیامک تهدید آمیز به شهروندان

عضو و خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به اقدام غیر اخلاقی شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: این شرکت برای تامین منابع مالی خود اقدام به ارسال پیامک تهدید آمیز و اخذ پول از شهروندان به بهانه ی مغایرت در قراردادها کرده است.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، حبیب کاشانی عضو و خزانه دار شورای اسلامی شهر در نود و دومین جلسه شورای شهر تهران، در ابتدای سخنان خود از تمامی خدمتگذاران به زائرین و برگزار کنندگان مراسم پرشکوه اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.
وی در پی انتشار خبر شهادت دوتن از کارکنان خدوم نیروی انتظامی در استان های گلستان و کردستان استواریکم شهید علی سراوانی و گروهبان یکم شهید رضا شریفی که در حین تامین امنیت در نوارهای مرزی کشور و درگیری با اشرار به درجه رفیع شهادت نایل شدند به خانواده این شهدا و هم رزمانشان تسلیت گفت.
این عضو شورای شهر نیز در واکنش به رخداد هفته گذشته مبنی بر درگذشت خانم مهسا امینی این ضایعه را دردناک توصیف کرده و به خانواده وی تسلیت گفت و اعلام کرد: این اتفاق باعث تکدر خاطر جامعه و مردم ایران قرار گرفت.
کاشانی در ادامه تذکرات اعضای شورا در صحن علنی به اقدام اخیر شرکت آب و فاضلاب اشاره کرد و گفت: اخیرا از سوی شرکت آب و فاضلاب فیش ها و نامه هایی با موضوع  اصلاح قراداد فاضلاب به درب منزل شهروندان ارسال می شود که در این نامه مواردی قید شده که شهروند گرامی، مغایرت هایی در بندهای قراردادی شما بوجود آمده که لازم است سریعا این موضوع را در اسرع وقت پیگیری کنید.
وی گفت: این شرکت در همین رابطه و بدون اطلاع رسانی و روشن کردن ابعاد این موضوع اقدام به ارسال اخطاریه در دو مرحله کرده و در صورت عدم حضور فرد، این شرکت شهروندان را تهدید به قطع فوری اشتراک آب می کند.
خزانه دار شورای اسلامی شهر با انتقاد جدی و صریح در خصوص این اقدام شرکت آب و فاضلاب تاکید کرد: این ادبیات گفتاری، نوشتاری مبتنی بر دستور به هیچ وجه قابل توجیه نیست و ادبیات اسلامی محسوب نمی شود.
وی در هشداری به مسئولان این شرکت اذعان کرد: اگر اشتباهی صورت گرفته از سمت شما و مدیریت شماست نه مردم.
این عضو شورا افزود: اگرمایل هستید تا با این روش مردم به دستگاه و مجموعه شما کمک کنند، کمک کردن با این روش و با چنین ادبیات تهدید امیز قطع فوری آب چه معنی می دهد؟
کاشانی در تمثیل این اقدام شرکت آب و فاضلاب تهران به ارسال پیامکی از سوی اداره مالیات به خط همراه خود اشاره کرد که موضوع محتوای این پیامک مربوط به اخذ هزینه مالیاتی از خودرو بود که اعلام کرد: هفته گذشته این محتوای متنی برای بنده ارسال شد که شما مالک فعلی خودرو وانت دوکابینه هستید که پس از پیگیری ها و تماس با اداره مذکور اعلام کردم که بنده فاقد این خودرو اعلامی هستم که در پاسخ به این گفته اظهار کردند که شما به همراه خودرو تحت تصرف فرزندتان در سال 2012 این وانت دوکابینه را به قیمت 450 میلیون ریال خریداری کرده اید و تا سال 2022 قیمت این خودرو رقمی بیش از ده میلیارد ریال دارد و شما ملزم به پرداخت 3 میلیون و هشتصد هزار تومان مالیات هستید.
وی در این تذکر اعلام کرد: اگر قانونی امسال مصوب شده برای آینده است و این قانون عطف به ماسبق نمی شود ضمن آنکه این خودرو با این سن کارکرد الان باید بعنوان خودرو اسقاطی تلقی شود نه اینکه بابت آن چنین رقمی بعنوان مالیات خودرو اخذ شود. ضمن آنکه در همین موضوع هم اداره مالیات با ارسال پیامک های تهدید آمیز اعلام کرده که در صورت عدم حضور کلیه حساب های شما مسدود خواهد شد.
کاشانی خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: این موضوع نیازمند یک مدیریت واحد شهری است و  انتظار میرود که چنین ادبیاتی تکرار نشود؛ اگر بناست این شرکت از همشهریان کمک مالی دریافت کند خیلی شفاف درخواست بدهد و مردم هم اجابت خواهند کرد نه اینکه با گردن کلفتی اقدام به چنین رفتارهای قبیحانه کنند.
این عضو شورا در فراز پایانی تذکرات خود به موضوع حمایت مالی به مدارس استثنایی شهر تهران اشاره کرد و افزود: در سالهای گذشته برای این مدارس، هزینه تامین سرویس رفت و آمد لحاظ می شد اما متاسفانه تا کنون و با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس این منابع هنوز تامین نشده و نیازمند اقدام سریع برای اجرای این مصوبه شورا هستیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: