• دوشنبه ٢٨ شهريور ١٤٠١-١٢:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٩١
معدنی پور:

موارد باقی مانده از طرح جامع در تدوین برنامه چهارم توسعه پایتخت مدنظر قرار گیرد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:  ضرورت دارد تا شورا و شهرداری در کنار دیگر نهادها متعهدانه نسبت به اجرای طرح جامع شهر تهران به عنوان اصلی ترین سند بالا دستی عمل کنند.

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور با حضور در ساختمان «نهاد راهبری و پایش طرح های توسعه شهر تهران» ضمن اظهار خرسندی از تشکیل این نهاد و تاکید بر اهمیت پایش طرح جامع شهر تهران توسط این نهاد، از نزدیک با فعالیت های این نهاد آشنا و با مدیران این مجموعه گفتگو کرد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه بیان داشت: کالبد شهر دارای اهمیت بسیاری است که طرح جامع شهر تهران به صورت ویژه به آن می پردازد و بسیاری از مواد موجود در طرح به موضوعات کالبدی اختصاص دارد ولی در این بین توجه خاصی نیز در طرح جامع شهر تهران به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر صورت گرفته است که می بایست مدنظر برنامه ریزان شهری قرار گیرد.
معدنی پور خاطر نشان کرد: اگر هر میزان از طرح جامع در حوزه های دیگر به درستی تحقق یابد اما مولفه های فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار نگیرد و محقق نشود، نمی توان توقع داشت که معضلات شهر مرتفع گردند، لذا تشکیل کمیته فرهنگی و اجتماعی به عنوان يکي از کمیته های اصلی نهاد راهبری و پایش طرح جامع شهر، لازم و ضروری می باشد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تمامی طرح های توسعه شهری نیاز به پیوست های فرهنگی و اجتماعی دارند، گفت: در تدوین برنامه چهارم توسعه شهری باید سه برنامه  قبل مورد بررسی و اسیب شناسی قرار گیرد و از آنجائیکه امکان دارد به دلیل سرعت در تدوین برنامه چهارم برخی موضوعات مغفول باقی بماند، لازم است این نهاد  در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشد تا هیچ موردی نادیده گرفته نشود.
وی خاطر نشان کرد: در احکام برنامه در تمام حوزه ها باید به موضوعات فرهنگی و اجتماعی توجه شود، به عبارتی روح حاکم بر برنامه باید متمرکز بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران توجه به سندهای بالادستی را یک اصل مهم مدیریتی در شهر دانست و گفت: یکی از اصول مهم در حوزه مدیریت شهری توجه به اسناد بالادستی و برنامه ریزی براساس آنهاست که یکی از مهمترین آنها طرح جامع شهر تهران است که می بایستی به عنوان سند چشم انداز در تدوین برنامه چهارم مورد توجه قرار گیرد. 
معدنی پور تاکید کرد: باید تلاش کرد تا درصد بالایی از موارد باقی مانده از طرح جامع شهر تهران در برنامه چهارم مدنظر قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: