• پنج شنبه ٢٤ شهريور ١٤٠١-١٠:٣٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٧٨
نرگس معدنی پور

تهران آماده برگزاری حماسه پیاده روی دلدادگان حسینی (ع)

 
 
با شیوع ویروس منحوس کرونا، مراسم معنوی اربعین حسینی (ع) نیز به مانند بسیاری دیگر از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، تحت تاثیر قرار گرفت و طی این سال ها حضور در پیاده روی با مشکلاتی مواجه گردید. 
امسال با کاهش آمار بیماری، مجالی دوباره برای برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و کنگره بین‌المللی اربعین فراهم آمد و باعث گردید تا عاشقان حسینی از ماه ها پیش خود را آماده حضور در این مراسم پر نور و برکت کنند. مراسمی که همزمان در قلب پایتخت نیز برگزار می شود تا آن دسته از دلدادگان حسینی (ع) که از غافله عاشقان کربلا جامانده اند به عرض ارادت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) بپردازند.
با توجه به اینکه پیش بینی ها حکایت از حضور خیل عظیم زائران در مسیر طریق دارد، ضروری بود تا به منظور ساماندهی هر چه بهتر خدمات رسانی به زوار همراهی، همکاری و برنامه ریزی دقیقی بین تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی کشور ایجاد شود.
 در همین خصوص مدیریت شهری پایتخت با توجه به ماموریت های تعریف شده،  با ارائه لایحه ای، مجوزهای لازم برای مشارکت در مراسم اربعین را از شورای اسلامی شهر تهران دریافت و گام های اولیه برای آماده سازی بسترهای خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) را فراهم آورد.
در نخستین روزهای شهریورماه اولین تیم های خدمات رسان شهرداری به مناطق مرزی اعزام شدند. برنامه ریزی ها در خصوص ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین(ع) به گونه ای صورت گرفت تا خدمات صرفا در مرزهای کشور متمرکز نباشد و در موقف‌ها با ایجاد قرارگاه در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا خدماتی در حوزه های شهری، حمل و نقل عمومی، بهداشتی درمانی و...که در سنوات گذشته نیز ارائه می‌شد در اختیار زوار قرار گیرند.
هم اکنون نیروهای خدوم مدیریت شهری در مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، ضرباطیه، خسروی و نهایتا مرز ایران و پاکستان در شهر میرجاوه مشغول به ساماندهی و پذیرایی از زائران هستند تا در این رویداد فرهنگی و بین المللی که نقطه عطف جهان اسلام است نقشی سازنده و پررنگ داشته باشند.
بی تردید هیچ اقدام فرهنگی نمی تواند به اندازه اربعین موثر، مهم و دارای ضریب نفوذ باشد، به همین‌ دلیل برنامه های امسال با شعار «انا من حسین» و «سلام یا مهدی» برنامه ریزی شدند و برگزاری پویش های مختلف فرهنگی در دستور کار ستاد اربعین  قرار گرفت.
همزمان نیز برنامه ریزی ها برای برگزاری راهپیمایی دلدادگان حسینی(ع) مصادف با اربعین از مبدا میدان امام حسین (ع) تا مقصد حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری انجام شده و طبق پیش بینی ها موکب های مختلفی به منظور ترویج فرهنگ و زندگی حسینی (ع) با مشارکت مردم و هیئت های مذهبی در طول مسیر برپا خواهند شد.
تهران هم اکنون آماده برگزاری حماسه مراسم دلدادگان حسینی است. امیدواریم با فضاسازی که توسط مدیریت شهری در مراسم پیاده روی دلدادگان حسینی ایجاد می شود بخشی از عطش زیارت امام حسین (ع) پاسخ داده شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: