• دوشنبه ٢١ شهريور ١٤٠١-١٦:١٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥١٧٢
"تشکری هاشمی" در بازدید از پایانه جدید شرق تأکید کرد:

لزوم تسریع در راه‌اندازی پایانه جدید شرق

سید جعفر تشکری هاشمی در این بازدید با تأکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی محل جدید پایانه شرق اعلام کرد: اتمام و بهره‌برداری از این پایانه که می‌تواند به قطب مسافربری و‌ گردشگری پایتخت تبدیل شود، یکی از اولویت‌های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا محسوب می‌شود.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، صبح امروز در سومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای شهر از مناطق ۲۲ گانه با حضور در منطقه ۱۳ از محل پایانه جدید شرق بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این پروژه‌ قرار گرفت.
«سید جعفر تشکری هاشمی» در این بازدید با تأکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی محل جدید پایانه شرق اعلام کرد: اتمام و بهره‌برداری از این پایانه که می‌تواند به قطب مسافربری و‌ گردشگری پایتخت تبدیل شود، یکی از اولویت‌های کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در دوره مدیریت پیشین، پایانه شرق که ۹۲ تا ۹۵ درصد آن تکمیل شده بود،‌‌ در دوره شورای پنجم تحویل مدیریت شهری شد، اظهار کرد: این پروژه در مدت ۴ سال، با وجود این‌که درصد پیشرفت بالایی داشت و تنها نصب پله‌‌های برقی و آسانسورهای آن باقی مانده بود، افتتاح نشد و مورد بهره‌برداری قرار نگرفت تا امروز که با وضعیت رقت‌باری تحویل مدیریت فعلی شده است. 
تشکری هاشمی با بیان اینکه ما نیازمند یک پایانه آبرومند هستیم که بتوانیم پاسخگوی نیاز مسافران از شرق و شمال کشور باشیم، تصریح کرد: پایانه جدید شرق، محل مناسبی است و می‌تواند به عنوان قطب مسافربری و گردشگری پایتخت مطرح شود.
وی با اشاره به برنامه‌های ارائه شده از سوی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها در جریان این بازدید، اظهار کرد: برنامه‌های مورد نظر، با خوش‌فکری و جذابیت تنظیم شده و مؤلفه برنامه‌ریزی در آن مورد توجه قرار گرفته است اما در کنار این موضوعات، باید با در نظر گرفتن محدودیت منابع، تمرکز اصلی بر پروژه‌های تعریف شده و اتمام طرح‌های نیمه تمام باشد.
تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران در تأمین منابع با محدودیت مواجه است، تصریح کرد: شهر تهران به لحاظ ترافیک و آلودگی هوا در برخی نقاط با وضعیت بحرانی‌تری مواجه است و لذا برای کمک به مدیریت شهری و رفع مسائل و مشکلات موجود در نقاط بحرانی شهر در کنار تولید ثروت برای شهر، با ارزیابی مدل‌های مختلف در جهت ساماندهی وضع موجود و نیل به وضع مطلوب، نیل به یک استراتژی قطعی که از قابلیت اجرا برخوردار باشد، امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه میدان آزادی به عنوان قطب بزرگ تفریحی و گردشگری، سرمایه‌ای مهم برای شهر تهران است، پیشنهاد کرد: برای کمک به ایفای این نقش از سوی میدان آزادی، امکان‌سنجی تغییر پایانه اتوبوس‌های خط یک تندرو از میدان آزادی به تهرانسر، می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه این بازدید خاطرنشان کرد: اگر نسبت به ساخت پایانه‌ای در جنوب‌غرب تهران اقدام کنیم، حتماً می‌توانیم تردد اتوبوس‌های بین شهری به پایانه غرب را مدیریت کرده و در عین حال، پایانه‌های نیمه متمرکز را گسترش دهیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: