• دوشنبه ٣١ مرداد ١٤٠١-١٧:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٥٠١٦
آخوندی خبر داد:

آماده شدن گزارش های نظارتی شورا از عملکرد شهرداری تهران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران از آماده شدن گزارش های نظارتی شورا از عملکرد شهرداری تهران توسط این کمیسیون خبر داد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه نظارت و حسابرسی بر چگونگی اجرای ردیف‌های بودجه‌ای یکی از مهم‌ترین وظایف قانونی شورای اسلامی شهر تهران است، گفت: نظارت و حسابرسی از دو منظر دارای اهمیت است یک اینکه واحدهای اجرایی دائماً خود را در تیررس رصد و ارزیابی نهاد نظارتی می بینند و دوم شفافیت لازم برای گزارش‌دهی به مردم و نهادهای نظارتی فراهم خواهد شد.
وی نظارت و کنترل را مطالبه ای جدی در بین اعضاء شورای اسلامی شهر تهران و به‌ویژه کمیسیون برنامه‌وبودجه دانست و بیان داشت: انجام حسابرسی چهارساله دوره مدیریت پنجم شهری و تهیه ۳۰۶ گزارش در این خصوص نشان دهنده عزم جدی نمایندگان برای شفاف بودن مسائل مالی در شهرداری است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: هم‌اکنون مردم تهران چشم‌انتظار دیدن کارنامه عملکردی نمایندگان خود در این دوره از مدیریت شهری هستند که تحقق آن با ارائه گزارش‌های نظارتی میسر خواهد شد.  
آخوندی ادامه داد: گزارش‌های نظارتی تا پیش از دوره پنجم به‌صورت جدی مورد توجه مدیران شهر قرار داشت به‌طوری که شورا پس از تصویب بودجه سالانه مبادرت به گزارش‌گیری سه‌ماهه از پروژه‌ها و ردیف‌های مستمر و غیرمستمر براساس پیشرفت فیزیکی طرح ها و پیشرفت ریالی می‌کرد و از طریق سامانه کنترل پروژه به‌صورت لحظه‌ای به تحلیل روند امور می‌پرداخت.  
وی تاکید کرد: این فرایند درحالی‌که تأثیر مستقیمی بر روند روبه‌رشد عملیات اجرا داشت متأسفانه یکباره در دوره پنجم مدیریت شهری با سکون روبه‌رو شد و دیگر هیچ‌گونه آماری ازاین‌دست گزارش‌ها در اختیار مردم قرار نگرفت.  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظارت به‌عنوان یکی از کلیدواژه‌های اساسی از سوی کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم موردتوجه قرار گرفته است، گفت: بر همین اساس احیای گزارش‌های نظارتی را در دستور کار قرار دادیم تا در کنار گزارش‌های حسابرسی سال‌های ۹۶تا ۹۹گزارش‌های نظارتی در صحن شورا ارائه شوند.
وی ادامه داد: کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران به‌دنبال آن است که وضعیت طرح ها به‌صورت لحظه‌ای قابل رصد بوده و به‌عنوان یک ویترین و داشبورد مدیریتی در معرض دید نمایندگان مردم در شورا و شهروندان قرار گیرد. این حق مردم است که از آخرین وضعیت طرح ها مطلع باشند. در این گزارش‌ها مشخص می‌شود که چه اتفاقی برای ردیف‌های مصوب و طرح هایی که در شهر تهران تعریف شده افتاده که این یعنی شفافیت عملی.
آخوندی از آماده شدن گزارش های نظارتی توسط کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت:  توجه به این نکته ضروری است که گزارش نظارتی ۶ حوزه مأموریتی شهرداری تهران در معاونت‌های تخصصی به تفکیک طرح های مستمر و غیرمستمر آماده شده و پس از تعطیلات شورا به تفکیک هر معاونت در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان اظهار داشت: با کمک همکاران در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر تهران پرده‌ها را از پیش‌روی طرح ها کنار خواهیم زد تا برخلاف دوره پنجم مدیریت شهری، مردم جریان خدمت را لمس کنند و بر این نکته واقف شوند که نمایندگانشان در شورا به معنی واقعی به نقش نمایندگی خود به‌درستی می‌پردازند.
 
_______________________________
متن کامل خبر در صفحه اینستاگرام :

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: