• شنبه ٢٩ مرداد ١٤٠١-١٠:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٨٦
مهدی چمران در گفت و گو با پایگاه خبری شهر:

اهتمام مدیریت شهری پایتخت به حفظ باغات/ ارتباط مستمر با مردم، نقطه قوت شورای شهر است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهمترین اقدام شورای ششم ارتباط برقرار کردن با مردم و در جمع آنها بودن است؛ شورا همچون مجلس نیست که نمایندگان مردم در پارلمان بنشینند، بلکه باید در جمع مردم حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به عملکرد شورای ششم در یک سال ابتدایی اظهار کرد: برنامه‌های ما به گونه‌ای بود که شهرداری بتواند آنها را اجرایی کند و پیش از این که وارد شورا شویم یک سری برنامه ها را پیش بینی کرده بودیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در آن زمان در جریان مشکلات شهر بودیم، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه مشکلات را می‌دانستیم جزئیات را بررسی کردیم و اولین مسئله در این زمینه تأمین منابع مالی بود که خوشبختانه صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در محرم سال گذشته سعی کردیم سکوتی که در سالهای قبل وجود داشت، از بین برود و شهر متناسب با فضای محرم باشد و با مردم در این زمینه همگام باشیم.
 
ارتباط با مردم؛ مهمترین اقدام و اولویت شورای ششم
چمران با بیان اینکه به طور کلی نمی‌توانیم اولویت بندی بین مصوبات داشته باشیم چرا که هریک به تنهایی دارای اعتبار و ارزش است، تصریح کرد: با این وجود مهمترین اقدام شورای ششم ارتباط برقرار کردن با مردم و در جمع آنها بودن است. شورا همچون مجلس نیست که نمایندگان مردم در پارلمان بنشینند، بلکه باید در جمع مردم باشند.
وی با اعلام اینکه در ابتدا به دنبال این بودیم که ارتباط با مردم را بین اعضا تقسیم‌بندی کنیم، یادآور شد: تصمیم براین شد که هر عضو به فراخور سلیقه خود این ارتباط را با مردم برقرار کند که در همین راستا طرح رصد، چهارشنبه‌های فرهنگی و برنامه‌هایی از این قبیل شکل گرفت. برخی اعضا هر هفته سه شب در مساجد و یا در مناطق مختلف شهر حضور دارند و با مردم گفت و گو می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه خوشبختانه ارتباط با مردم برقرار شد و این موضوع برای شورا بسیار مهم است، اظهار کرد: اولویت بعدی ما این بود که برای طرح‌ها و لوایح شهرداری، بررسی و اقدامات تخصصی صورت بگیرد که البته ارزش‌هایی است که از گذشته نیز دنبال می‌شده اما تلاش کرده‌ایم آن را به درستی دنبال کنیم.
وی پیگیری پرونده باغات را موضوعی مهم و دارای اولویت برای مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: هنوز طرح ما در این زمینه آماده نشده، اما در حال آماده شدن است، البته باید در کمیسیون ماده پنج و شورای عالی معماری تصویب شود؛ متأسفانه در دوره گذشته تبلیغات بدی شد که ما باغات را از بین بردیم که درست نبود و ما انتظار نداشتیم این بی‌انصافی صورت بگیرد.
 
ایجاد گشایش در توسعه ناوگان اتوبوسرانی
چمران با بیان اینکه بیشترین تأکید ما در دوره ششم توسعه حمل و نقل بود، یادآور شد: در جلسه‌ای که اخیرا با شهردار تهران داشتیم، عنوان شد که خوشبختانه گشایش‌هایی ایجاد شده و از شهردار درخواست کردیم که در صحن حضور پیدا کند و از ورود اتوبوس‌های جدید و اورهال دیگر اتوبوس‌ها تا پایان سال خبر دهد.
وی ادامه داد: مواردی که در این جلسه مطرح شد، خبرهای خوبی برای ما بود، اما انتظار داریم سریعتر انجام شود؛ فشار زیادی وارد کردیم که حمایت دولت را در توسعه مترو جذب کنیم و خوشبختانه مقدمات آن به خوبی فراهم شده و تا دو یا سه سال آینده به نتیجه خواهد رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما اصرار داشتیم تلاش‌های شهرداری در چند نقطه اصلی متمرکز شود که حمل و نقل و مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله این مسائل بود، خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی بر اساس آنچه اعلام شده مراکز ساماندهی معتادان متجاهر، ظرفیت خالی برای پذیرش دارد.
 
توجه جدی شورا و شهرداری به حفظ باغات
چمران با تأکید بر پیگیری رفع مشکل آلودگی هوا که تا حدی با حمل و نقل هماهنگ است، یادآور شد: بخشی از این مشکل را نیز باید با حفظ باغات رفع کرد که شورا در این موضوع تعصب جدی دارد و برای شهرداری نیز مورد اهمیت است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده که به تدریج افزایش یافته از مواردی است که توفیقاتی در آن به دست آمده اما هنوز توفیق چندانی را شاهد نیستیم، گفت: در این زمینه باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، چرا که هم در راستای جان مردم و هم برای شهر مهم است.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: