• سه شنبه ١٨ مرداد ١٤٠١-١٦:١٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٩٠٥
گفت و گوی اقتصاد آنلاین با علی اصغر قائمی:

همایش تکنوبلاک باعث آگاهی حوزه های بهره بردار می شود/ استقبال شهرداری تهران از بلاکچین و رمز ارزها

علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در حاشیه کنفرانس تکنوبلاک اظهار کرد که با توجه به اقبالی که شهرداری تهران در دو دهه گذشته نسبت به تکنولوژی های جدید داشته، اکنون از حوزه بلاکچین و رمزارزها نیز استقبال می کند

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از اقتصاد آنلاین، کنفرانس تکنوبلاک که نخستین همایش بین‌المللی در زمینه بلاکچین و رمزارزها بود، با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، روز پنجشنبه تاریخ 13 مرداد برگزار شد.
در این کنفرانس نمایندگان کشورهای ایران و روسیه در زمینه همکاری‌ در حوزه بلاکچین و اقتصاد دیجیتال به توافقاتی نیز دست یافتند و هر دو طرف آینده این همکاری را بسیار امیدوارکننده ارزیابی کردند.
در حاشیه کنفرانس تکنوبلاک، مصاحبه‌ای با علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در خصوص این همایش انجام شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.
قائمی در خصوص اثرات برگزاری همایش‌هایی مانند تکنوبلاک گفت: برگزاری همایش‌هایی از قبیل همایش تکنوبلاک اولین اثری که دارد این است که حوزه‌های مختلف بهره‌بردار را با آخرین دستاوردها آشنا می‌کند. به خصوص پدیده‌های نوظهوری مثل بلاکچین، با زمینه‌های متعدد و متنوعی که در زمینه استفاده آن وجود دارد که هر چند فعلا باید مرحله بلوغ آنها طی شود، ولی طبیعتا این فرصت برای مدیریت بخش‌های مختلف ایجاد می‌شود که اگر زمینه استفاده وجود دارد، بتوانند به نحو مطلوب و مناسب در زمینه فعالیت خود از آن بهره ببرند.
این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به توسعه بلاکچین در کل دنیا، آیا به نظر شما می‌توان از این صنعت در حوزه شهری کشور نیز استفاده کرد؟ اذعان داشت: هر پدیده‌ای که در ابتدای راه است، ممکن است در ابتدا به میزان قابل توجهی شناخته شده نباشد و نتوان به صورت صریح، مصداق استفاده آن را پیدا کرد. هر چند برخی از شهرهای دنیا به صورت پایلوت در زمینه‌های خاصی از این پدیده جدید استفاده کرده‌اند.
وی با ذکر مثالی در این خصوص گفت: به عنوان مثال، در شهر سئول، یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاکچین را معرفی کرده‌اند و مردمی که از خدمات شهری استفاده می‌کنند، پاداش خود را در قالب این کوین می‌گیرند و می‌توانند از آن در زمینه‌های مختلف استفاده کنند. ما هم عملا این زمینه را داریم اما باید صبر کنیم تا هم دانش و هم تجارب عملی آن نهادینه شود تا با وجود محدودیت‌هایی که داریم، دچار سعی و خطا  نشویم.
قائمی در پاسخ به این پرسش که تا کنون در حوزه‌هایی مثل متاورس و رمزارز، بانک‌های بزرگی ورود کرده‌اند. با توجه به شهرداری تهران به نوعی به بانک هم مرتبط می‌شود، به نظر شما آیا ورود نهادهای مالی می‌تواند عملی شود یا خیر؟ آیا شورای شهر نسبت به این حوزه نگاه مثبتی دارد یا خیر؟ اظهار کرد:
پدیده کریپتوکارنسی‌ها که مبتنی بر بلاکچین هستند، یکی از ویژگی‌های آنها مساله خلق ثروت است. شهرداری‌های کشور، مشترکا در دهه گذشته به تاسیس بانکی به نام بانک شهر اقدام کرده‌اند که هدف آن ایجاد زمینه ثروت‌افزایی برای حوزه مدیریت شهری بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا هر زمینه جدیدی هم ایجاد شود، حتما از آن استقبال خواهد شد. به ویژه شورای شهر و شهرداری تهران با اقبالی که از خود در دو دهه گذشته در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های روز نشان داده، به نظر می‌رسد این زمینه همچنان وجود دارد، منتها این حوزه‌ها در ابتدا باید مسیر بلوغ خود را طی کنند تا ما بتوانیم با اطمینان خاطر از این تکنولوژی‌ها استفاده کنیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: