• چهارشنبه ١٢ مرداد ١٤٠١-١٤:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٧٤
قائمی در گفت و گو با تهران آنلاین:

بعید می دانم اطلاعات سنگینی از شهرداری به سرقت رفته باشد/ 95 درصد اطلاعات بازیابی شده است

علی اصغر قائمی با اشاره به اینکه هنوز در رابطه با حمله سایبری از شهرداری تهران به شورا گزارش رسمی ارائه نشده گفت: انتقال اطلاعات حجیم از یک نت ورک ساده میسر نیست و بعید می دانم اطلاعات سنگینی از شهرداری به سرقت رفته باشد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرنگار تهران آنلاین؛ علی اصغر قائمی، عضو شورای شهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت داده های شهرداری تهران که در حمله سایبری مورد آسیب احتمالی قرار گرفته گفت: صرفا  گزارش های غیر رسمی دارم و اطلاعاتم از این گزارش ها و  جلسات حضوری است که شرکت کرده ام و گزارش رسمی که سند تلقی شود هنوز به دست ما نرسیده است.
او افزود: بر اساس این گزارشات بعید می دانم اطلاعاتی سرقت شده باشد.
قائمی ادامه داد: البته برخی چیزها بدیهی است که قابل تغییر است مثلا رنج آی پی دوربین ها که با تغییر آی پی اوضاع تغییر می کند.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اطلاعات بسیار حجیم است، عنوان کرد: انتقال آن از یک نت ورک ساده میسر نیست و بعید می دانم اطلاعات سنگینی از شهرداری به سرقت رفته باشد.
قائمی در رابطه با بازیابی آرشیوها گفت: تا جایی که اطلاع دارم اطلاعات بازیابی شده است. شاید بتوان گفت در مرز 95 درصد بازیابی هستیم و برخی سرویس ها هنوز عملیاتی نشده که اولویت هایشان پایین است.
قائمی با اشاره به اینکه در حمله سایبری به شهرداری نهادهای امنیتی ورود و نقاط آسیب را شناسایی کرده اند، اظهار کرد: موضوع امنیت شوخی برداری نیست و جز اولویت های هر دستگاهی است که نسبت به تامین منابع اقدام کند. شهرداری هم باید خود را در زمینه امنیت سایبری تقویت کند که این ارتقا از نیروی انسانی متخصص تا تجهیزات حرفه را شامل می شود.
او در رابطه با تعداد کارکنانی که در این زمینه بازداشت شده اند، بیان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: