• دوشنبه ١٠ مرداد ١٤٠١-١٢:٢٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨٥٠
معدنی پور:

عملیات مقاوم‌سازی "برج میلاد" در حال انجام است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه مقاوم‌سازی گود مجاور برج میلاد یکی از موارد مهم و چالش‌های پیش روی این مجموعه است، گفت: عملیات مقاوم‌سازی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در تشریح آخرین وضعیت برج میلاد اظهار کرد: روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در محل برج میلاد تشکیل جلسه دادند و برنامه‌های گذشته و آتی این مجموعه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.
وی ادامه داد: ارزیابی کمیسیون از مجموعه اقداماتی که تا کنون در برج میلاد صورت گرفته مناسب است و ما امیدواریم که این مسیر با قوت ادامه یافته و در بررسی‌های بعدی نیز همین روند رو به رشد مشاهده شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته برج میلاد توانسته جایگاه واقعی خود را بشناسد و در مسیر درستی برای قرار گرفتن در جایگاه خود طی کند.
معدنی‌پور با بیان اینکه توجه به شئونات اسلامی و نظارت بر رعایت آن و مدیریت ناهنجاری‌ها از ویژگی‌های بارزعملکرد چند ماه گذشته برج میلاد بوده است، اظهار کرد: توجه به رویکرد اقتصادی در برج میلاد نکته مهم و درستی است که در دوره مدیریت جدید این مجموعه به خوبی به آن توجه شده و توانسته‌اند از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری استفاده کنند.
وی ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی و استفاده از منابع اقتصادی در عین توجه به برنامه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و جایگاه برج میلاد یکی از تاکیدات کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در هنگام بودجه‌ریزی بود که ما هم‌اکنون می‌بینیم کارنامه عملکردی برج میلاد در این زمینه قابل قبول است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که عملکرد برج میلاد را در حوزه فرهنگی و اجتماعی چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: این مجموعه در مواجهه با موضوعات فرهنگی همچون عفاف و حجابِ پرسنل و پیمانکاران و مخاطبان اقدامات مناسبی را به انجام رسانده است اما با وجود تمام این موارد همچنان در این حوزه باید به دنبال مدلی اثربخش و کارآمد بود. خوشبختانه برج میلاد به همه جوانب برنامه‌های فرهنگی، هنری و گردشگری ورود کرده و توانسته نتایج مثبتی را به دست آورد اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.
معدنی‌پور با بیان اینکه برج میلاد مهم‌ترین نماد هنری کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این مجموعه به نوعی ویترین کشور است، لذا ضرورت دارد تا در برج میلاد حساسیت و دقت بیشتری در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی داشته باشیم.
وی بر ضرورت برندسازی برج میلاد تاکید و خاطرنشان کرد: تیم مدیریتی این مجموعه از توانایی لازم برای برندسازی برج میلاد برخوردار هستند، بنابراین ضرورت دارد تا در این عرصه با تلاشی مضاعف اقدام شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که یکی از چالش‌های پیش روی برج میلاد گود مجاور آن است، آیا در خصوص مقاوم‌سازی آن اقدامی صورت می‌پذیرد یا خیر، گفت: مقاوم‌سازی گود یکی از مواردی مهم و چالش‌های پیش روی این مجموعه است. هم‌اکنون عملیات مقاوم‌سازی در حال انجام است اما ضرورت دارد که در حین مقاوم‌سازی نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام شود.
وی در ادامه بر افزایش سهم برج میلاد در اجرای برنامه‌های مشارکتی تاکید و بیان کرد: عموما مجموعه‌های پر کار و درگیر از پرداختن به امور پرسنل خود غافل می‌شوند، لذا این توقع از مدیریت برج میلاد وجود دارد که به وضعیت پرسنل و خانواده‌هایشان توجه داشته باشد.
معدنی‌پور در پاسخ به این سوال که تجربه مشارکت برج میلاد در برگزاری جشنواره فجر را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: برگزاری جشنواره فجر به صورت مشارکتی تجربه موفق و درستی بود که می‌تواند به عنوان یک الگو در مشارکت شهرداری با سایر حوزه‌ها مدنظر قرار گیرد. این تجربه نشان داد که شهرداری صرفا یک قلک نیست بلکه دارای ایده و فکر است لذا ضرورت دارد ما به گونه‌ای عمل کنیم که مدیریت شهری در مشارکت‌ها جایگاه اصلی خود را پیدا کند و در جشنواره‌های مختلف بتواند ضمن مشارکت، خواسته‌ها و مطالباتی داشته باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از جشنواره‌ها می‌توانند در حوزه ماموریت‌ها و اهداف مدیریت شهری نقش‌آفرینی کنند، لذا این درخواست وجود دارد که تجربه جشنواره فجر همچنان در معاونت فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: