• شنبه ٨ مرداد ١٤٠١-٠٧:٣٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٨١٢
پیرهادی در گفت و گو با مهر:

نباید صرفاً بر جمع‌آوری معتادان تمرکز کرد

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان صرفاً بر جمع‌آوری معتادان متمرکز شد، گفت: باید اوقات فراغت مناسب یک جوان و نوجوان ایرانی را مهیا کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از خبرنگار مهر، اول مرداد بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران در آئین افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب‌دیدگان اجتماعی بر ضرورت ارائه خدمات به معتادان تاکید کرده و گفته بود که هدف ما ترک دادن معتادان و بازگردان آنها به جامعه نیست بلکه در یک فرایند گسترده قصد بازآموزی معتادان در کنار توجه به خانواده آنها را دنبال کردیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در گذشته اعتقادی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر وجود نداشت و این ظلمی بزرگ به معتادان بود اما امروز اراده جمعی برای خدمت به معتادان، کودکان کار، متکدیان و…، ایجاد شده است.
سه روز پس از این اظهار نظر شهردار تهران، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر، از عملکرد شهرداری در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر گلایه کرد و گفت: دوستان شهرداری تلاش می‌کنند و صحبت‌های فراوانی هم در این زمینه با پلیس داشته‌اند؛ تا کنون کارگروه و جلسات فراوانی تشکیل داده‌اند اما هیچ اتفاق مهم و خاصی رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه از جلسات و کارگروه‌های شهرداری برای ساماندهی معتادان متجاهر هیچ چیزی عاید پلیس نشده است، ادامه داد: به عنوان مثال این گونه نبوده است که بگوییم ۵ هزار یا ۲ هزار معتاد متجاهر نسبت به قبل بیشتر ساماندهی کرده‌ایم.
 
پیچیدگی‌های خاص موضوعات اجتماعی و فرهنگی
مهدی پیرهادی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد در جامعه اظهار کرد: موضوعات اجتماعی و فرهنگی دارای پیچیدگی‌های خاصی است و نمی‌توان صرفاً یک قسمت آن را دید و قسمت‌های دیگر را نادیده گرفت.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که شاید به برخی از قسمت‌ها پررنگ‌تر توجه می‌شود و به برخی قسمت‌ها کم‌رنگ‌تر توجه صورت می‌گیرد.
 
سرای محلات پویایی قبل را ندارد
وی با بیان اینکه امروز مجموعه سرای محلات شهر تهران نباید در این شرایط قرار داشته باشد، عنوان کرد: شاهد هستیم که سرای محلات شهر تهران نسبت به سنوات گذشته غیر از چهار سال گذشته که تعطیل بوده، آن پویایی قبل را ندارد.
پیرهادی عنوان کرد: به نظر می‌رسد که ضرورت دارد در خصوص سرای محلات بازنگری صورت گیرد؛ چرا که خیلی از مجموعه‌های ورزشی که در چهار سال گذشته تعطیل شده‌اند، همچنان تدابیر لازم برای استفاده شهروندان اتخاذ نشده است؛ اگرچه بسیاری از این موارد نیاز به بهسازی و بازسازی دارند و برخی از سرای محلات مشکل گرمایش و سرمایش دارد و برخی از مجموعه‌های ورزشی نیز نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران متأسفانه در چهار سال گذشته نسبت به این موضوع اهمال شد؛ اما در این دوره از مدیریت شهری انتظار است عزیزان در مجموعه شهرداری اقدامات عاجل تری را نسبت به احیا این مجموعه‌ها انجام دهند و اقدامات سریع‌تری در این زمینه صورت گیرد.
 
ضرورت توجه به موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کنار جمع‌آوری معتادان
وی با تاکید بر اینکه هر چقدر جوانان و نوجوانان را نسبت به حضور در مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی ترغیب کنیم و اوقات فراغت مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کنیم، آسیب‌های اجتماعی کمتری متوجه این افراد خواهد شد، گفت: نمی‌توان به این موضوعات بی‌توجه بود و صرفاً بر جمع‌آوری معتادان متمرکز شد؛ البته این امر نیز در جای خود دنبال خواهد شد و به‌صورت فنی و علمی پیگیری خواهد شد؛ اما تا زمانی که جلوی طعمه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد شدن برخی از نوجوانان و جوانان را نگیریم، این فرایند ادامه خواهد داشت.
پیرهادی تصریح کرد: باید اوقات فراغت مناسب و درخور شأن یک جوان و نوجوان ایرانی را مهیا کنیم تا نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران قدم برداریم و در این حوزه، از شهرداری تهران انتظار داریم نسبت به مجموعه‌هایی که هنوز راه‌اندازی نشده و به هر دلیلی در دوره قبل تعطیل شده اقدام کنند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: