• چهارشنبه ٥ مرداد ١٤٠١-٠٧:٠٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٨٩
گزارش همشهری از هشتادو یکمین جلسه شورا:

هم‌اندیشی شورا و شهرداری برای حل مسائل شهر

در جلسه دیروز تعدادی از اعضای پارلمان شهری به بیانیه سازمان حراست شهرداری تهران در راستای مبارزه با فساد واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران به نقل از همشهری؛ در جلسه دیروز تعدادی از اعضای پارلمان شهری به بیانیه سازمان حراست شهرداری تهران در راستای مبارزه با فساد واکنش نشان دادند. مهدی چمران، رئیس شورای شهر  گفت که اگر کسی نقدی را مطرح می‌کند نیت خیری داشته است و اینکه درخصوص موضوعی چنین موجی ایجاد شود، اتفاق خوبی نیست. او با بیان اینکه هنوز انتظار صددرصدی ما برطرف نشده اما ایرادات قابل‌رفع است و نیازی به کشمکش در این زمینه نیست، تأکید کرد: «هم شهرداری و هم ما آماده‌ایم که با صحبت منطقی، موضوعات را برطرف کنیم.»

نظارت، وظیفه ذاتی شوراست
علی‌اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا  هم نظارت را وظیفه ذاتی شورا دانست و عنوان کرد: «اعضا حق دارند با تشخیص خود و البته با رعایت انصاف، نظرات کارشناسی خود را بیان کنند و سلب این حق، سلب حق مردم است. اینکه تذکرات اعضا براساس برداشت شخصی در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر و منجر به صدور بیانیه شود، نقض غرض است. تقاضا داریم فضای آزادی بیان به‌گونه‌ای رقم نخورد که اعضا دچار خودسانسوری شوند و از وظیفه خود شانه خالی کنند.»

نظرسنجی راهکار علمی
 ناصر امانی، رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورا  با بیان اینکه فساد مسئله‌ای نیست که با تبلیغ و حرف‌زدن گفته شود، عنوان کرد: «بحث سلامت اداری و مبارزه با فساد یک احساس و وجدان عمومی است و مردم باید قلباً باورشان شود و ذهنشان بپذیرد که در یک سازمان فساد هست یا نیست. برای اینکه این احساس سنجیده شود در همه دنیا یک راهکار علمی وجود دارد و قبلاً هم در ایران تجربه شده و آن هم نظرسنجی علمی و بی‌طرفانه است.» او با بیان اینکه این مصاحبه اتفاق عجیب و غریبی بوده است، یادآور شد: «من این موضوع را اعلام کردم که ذهنیتی که درخصوص زمینه فساد وجود دارد مربوط به گذشته است و از شهرداری تقاضا داشتم که ما را در جریان امور قرار دهند چون اقدام عملی ندیده‌ام اما این مسئله در فضای مجازی به‌گونه‌ای دیگر و به‌صورت بی‌سابقه منتشر شد.»

آستانه تحمل را بالا ببریم
 سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورا  هم به نقش شورا اشاره کرد و گفت: «نقش شورا این است که ریل‌گذاری مناسبی داشته باشد و از مسیر خدمتگزاری به مردم خارج نشود. باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و سخنان یکدیگر را بشنویم و درخصوص ایرادات و اشکالات سخن گفت و چاره‌اندیشی کرد؛ تقاضای ما این است که شهرداری این مسئله را جبران کند و فضایی برای تعامل بین شهرداری و شورا فراهم‌شود.»

جلسه مشترک شورا و شهرداری
حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا هم تشکیل جلسات مشترک را ضروری دانست و گفت: «اختلاف‌نظرهای شورا و شهرداری را می‌توان طی جلسات کوتاهی حل کرد و موضوع پیش‌آمده با 10 دقیقه بحث قابل‌حل بود و نیاز نیست وقت مردم را بگیریم و تنش‌آفرینی کنیم.»

تنوع دیدگاه، نقطه قوت شورا
تنوع دیدگاه هم موضوعی بود که توسط زهرا شمس احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورا مورد توجه قرار گرفت و عنوان کرد: «دستگاه‌های نظارتی از زوایای متنوعی به موضوعات می‌پردازند و این تنوع دیدگاه یک نقطه قوت برای شورا محسوب می‌شود؛ بنابراین ضرورت دارد هم‌افزایی و هم‌گرایی بیشتری در زوایای بیرونی موضوعات با شورا صورت گیرد تا منجر به ارائه بهتر کیفیت خدمات شود.» در نهایت مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورا هم پیشنهاد داد: «بهتر بود چنین شائبه‌ای در جلسه هم‌اندیشی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت.»

مکث
آمادگی شهرداری برای هم‌اندیشی با شورا


معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری که در جلسه دیروز شورا حاضر بود، پس از استماع نظرات اعضای پارلمان شهری درباره بیانیه سازمان حراست، گفت: «بی‌تردید هدف شهرداری مقابله نیست و از تذکرات اعضا استقبال می‌کنیم و مواردی که وارد باشد نیز تلاش خواهیم کرد حل‌وفصل کنیم. جریانی که نه دوست دارد سر به تن ما باشد و نه سر به تن اعضا از هر موضوعی سوءاستفاده می‌کند و به‌عنوان بهانه‌ای برای هجمه قراردادن مدیریت شهری بهره می‌گیرد. بی‌تردید نمی‌خواهم از کار حراست دفاع کنم اما این بیانیه مربوط به کارهایی است که انجام شده. وقتی موضوعی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، پاسخ آن نیز باید برای افکار عمومی منتشر شود.» لطف‌الله فروزنده با بیان اینکه قطعاً کاهش احساس فساد در میان شهروندان فرایندی دارد، عنوان کرد که به‌طور قطع مدیریت شهری جدید با انتصابات و برخورد با متخلفان نشان داده که با فساد برخورد کرده است. او با بیان اینکه برای برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور شهردار تهران آمادگی داریم، گفت: «جریانی وجود دارد که نمی‌خواهد کلیت مدیریت شهری موفق شود و نباید بهانه دست این افراد بدهیم.»

تذکر

سیدجعفر تشکری‌هاشمی-رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل


وزارت کشور جلسه‌ای برگزار و صورتجلسه‌ای را تنظیم کرده تا یک رام قطار 3واگنه از خط فرودگاه مهرآباد را به قم انتقال دهد درحالی‌که تهران به‌سختی نیازهای خود را برطرف می‌کند. تقاضا داریم هرچه سریع‌تر شهرداری تهران مانع از این اقدام شود.

مهدی اقراریان-رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی

نمایشگاه «هـم‌افزا» بـا نگاه حکمرانی مردمی در مصلی برگزار شده است و از مدیران شهری در تمام سطوح تقاضا دارم از این نمایشگاه بازدید کنند. چرا که می‌توان از ظرفیت‌های مردمی ارائه شده در این نمایشگاه برای حل مشکلات شهری استفاده‌کرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: