• سه شنبه ٤ مرداد ١٤٠١-١٠:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٧٧
چمران در صحن شورا: ۱-۸۱

عملیات مرصاد پایان خوشی را بر دفاع مقدس رقم زد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت:  پنجم مرداد یکی از روزهای تاریخ ساز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است که پایان خوشی را برای دفاع مقدس رقم زد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران در سخنان مقدماتی خود در هشتاد و یکمین جلسه شورا اظهار داشت: پنجم مرداد یکی از روزهای تاریخ ساز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی که پایان خوشی را برای دفاع مقدس رقم زد، روز عملیات مرصاد است. 
چمران با اشاره به تهاجمی که در آن زمان صورت گرفت، گفت: دوستانی که آن زمان رابه خاطر دارند به خوبی می دانند که دشمنان بر اساس یک ساده انگاری و برداشت کودکانه ای که از دفاع ما داشتند از طریق قصرشیرین و تنگه پاتاق با حمایت و پشتیبانی زرهی و هوایی عراق، با نیروی زیادی گله وار وارد ایران شدند و در تنگه چهارزبر جلویشان گرفته شد و منهدم شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همین راستا تشریح کرد: آنان این رویا را داشتند که وارد کرمانشاه شده و در طول مسیر مردم از ایشان استقبال می کنند و سپس به تهران خواهند رسید. همانطور که صدام در مصاحبه خود با خبرنگاران گفته بود چای بعدی ما در تهران است. اما نیروهای ارتش و سپاه جمع شدند و در تنگه چهارزبر دشمن را چنان متفرق کردند که تا چندروز بعد نیروهای متفرق دشمن در استان های دیگر دیده و دستگیر می شدند. 
او همچنین با اشاره به پیشنهاد شهید صیاد شیرازی مبنی بر از سر گیری جنگ های نامنظم خاطرنشان کرد: اما متاسفانه نتوانستم در خدمت ایشان باشم چون در خوزستان بودم و از طرفی هم منافقین این هجوم گسترده را آغاز کرده بودند. برنامه های ایشان بسیار در این عملیات موثر بود.
چمران ادامه داد: تنگه چهارزبر پس از این عملیات، مرصاد نامیده شد و یادمانی هم در مسیر کربلا در آنجا نصب شده است و یادگار روزهایست که عراق در خوزستان پیشروی کرده بود و منافقین نیز این هجوم را رقم زده بودند که شکست خوردند. بعدها آثار خرابی ها و جنایات ایشان در حق مردم آن مناطق را دیدیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: فراموش نکنیم که برای برپایی جمهوری اسلامی چه خون ها که ریخته شده و چه زجر ها که کشیده شده و دشمن از هیچ چیزی فروگذار نکرده اما به لطف الهی و با همت همه ملت ما، به جایی نرسیده است و انشالله هم به جایی نخواهد رسید و ما پیروزی بیشتر و نهایی خود را شاهد باشیم.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: