• دوشنبه ٣ مرداد ١٤٠١-١٣:٢٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٧٥
پیرهادی مطرح کرد:

مرمت و بازسازی بافت فرسوده از طریق ارتقای کیفیت زندگی و توجه به سرانه های هفت گانه

پیرهادی توجه به بازسازی بافت فرسوده را یکی از نکاتی دانست که در دوره جاری شورای شهر مورد توجه است و گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین سرانه های هفت‌گانه در بافت فرسوده به مرور کمبودهای موجود در این بافت‌ها را رفع می کند.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درباره کلنگ زنی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی در تهران گفت: شورای ششم و شهرداری تهران به طور یکپارچه و منسجم به دنبال ایجاد بسترهای رفع مشکلات شهروندان هستند و ساخت مسکن نیز در راستای رفع یکی از بزرگترین مشکلات خانوارهای تهرانی است.
وی با بیان اینکه سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا کرده، گفت: توجه به مناطق پایینی تهران و کاهش فاصله جنوب و شمال در دوره جدید مدیریت شهری وجود دارد.
پیرهادی با بیان اینکه در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع نیاز به مسکن است، یادآور شد: در تهران یک میلیون مسکن کم داریم و در سالهای گذشته به نیاز مردم بی توجهی شده است.
وی هزینه اجاره مسکن را بیشترین هزینه در سبد خانوار به ویژه خانوار تهرانی عنوان کرد و افزود: به گفته کارشناسان، مردم برای اجاره نشینی بیش از ۶۵ درصد از درآمد خود را هزینه می کنند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به بیش از نیم قرن سال رسیده است.
وی با اشاره به طرح ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی با مدیریت شهرداری تهران اظهار داشت: ۱۰ هزار واحد از این ۱۸۰ هزار واحد را بنیاد مسکن می‌سازد که ۳ هزار واحد مسکونی امروز با تلاش معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران کلنگ زنی شد.
پیرهادی با بیان اینکه شهرداری تهران نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساخت در سامانه شهرداری در سامانه شهرداری تهران اقدام کند و میزان رضایت‌مندی شهروندان را افزایش دهد، تاکید کرد: زمانی رضایت‌مندی شهروندان حاصل می شود که مردم در عمل شاهد کاهش زمان صدور پروانه باشند و شهرداری باید در این زمینه اقدام عاجل انجام دهد.
وی یادآور شد: البته معاونت شهرسازی برنامه ریزی های را در این خصوص انجام داده که با هک سازمان فاوای شهرداری تهران، این مسأله به تاخیر افتاده و هرچه سریعتر باید به رفع این مشکل سازمان فاوا اقدام شود، تا کاهش زمان صدور پروانه هرچه سریعتر محقق شود.
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت نوسازی بافت فرسوده پایتخت، اظهار داشت: نوسازی در بافت فرسوده در سلامت روحی و روانی شهروندان بسیار موثر است.
پیرهادی توجه به بازسازی بافت فرسوده را یکی از نکاتی دانست که در دوره جاری شورای شهر مورد توجه است و گفت: ارتقای کیفیت زندگی مردم و تامین سرانه های هفت‌گانه در بافت فرسوده به مرور کمبودهای موجود در این بافت‌ها را رفع می کند .

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: