• يکشنبه ٢٦ تير ١٤٠١-١٣:٢١
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٧٠٠
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد: 7-78

تعیین نرخ پارکینگ های شهرداری تهران بر اساس سطح درآمدی مناطق

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران پیشنهاد داد: در تعیین نرخ ورودیه و حق توقف پارکینگ های متعلق به شهرداری تهران بهتر است سطح درآمدی و وضعیت معیشتی مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار شهر تهران در نظر گرفته شود.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران جعفر شربیانی در جریان بررسی لایحه نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های  عمومی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ گفت: بهتر است در قیمت گذاری ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران از یک مدل متفاوتی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه وقتی می خواهیم ملاحظاتی را در شهر تهران تصمیم گیری کنیم باید ببینیم چقدر این تصمیم به نفع گروه هدف و دهک های پایین جامعه در مناطق محروم است، افزود: لایحه فوق یک تصمیم گیری کلی برای تمام شهر تهران است و چه بسا رقم های تعیین شده به عنوان ورودی یا حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران برای مناطق برخوردار شهر رقم ناچیزی است.
وی ادامه داد: مناسب است که بتوانیم یک تفکیک منطقه ای به نفع مناطق محروم جنوب تهران و محله های کم برخوردار  داشته باشیم و حتی مبالغ کمتری را برای این محدوده ها در نظر بگیریم.
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این مدل قیمت گذاری به عدالت نزدیک تر است، بیان کرد: اعتقاد دارم در نظر گرفتن یک مدل واحد برای تمام شهر تهران شیوه خوبی نیست.
 
الزام شهرداری تهران به ارائه طرح ساماندهی پارک حاشیه ای به شورای شهر
وی در ادامه به معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درخصوص ساماندهی پارک حاشیه ای یادآور شد: بهتر است شهرداری یک ایده عملیاتی را در خصوص ساماندهی پارک های حاشیه ای به شورای شهر هرچه زودتر ارائه کند.
شربیانی تاکید کرد: برآوردها نشان می دهد یک میلیون پارک حاشیه ای در شهر تهران وجود دارد که بخش از آن در شورای پنجم شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت .
به اعتقاد عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران؛ ارائه این طرح از سوی شهرداری تهران هم برابر برنامه سوم توسعه است و هم یک راه درآمد پایدار برای شهرداری محسوب می شود.
وی در پایان گفت: با این طرح بسیاری از مشکلات پارک حاشیه ای در تهران حل می شود.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: