• سه شنبه ٢١ تير ١٤٠١-١١:٥٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦٦٥
سلیمانی متذکر شد: ۴-۷۷

لزوم تعیین تکلیف نقاط غیر فعال شهر/ هویت تابستانی شهر ملموس نیست

نرجس سلیمانی طی تذکری خواهان تعیین تکلیف نقاط زخمی شهر مانند پنجره های شکسته، گود های رها شده، ساختمان نیمه تمام یا مخروبه، بوستان های نیمه فعال شد. 

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، نرجس سلیمانی در هفتاد و هفتمین جلسه شورا دو تذکر را ارائه کرد. 
نخستین تذکر او در خصوص لزوم تدوین و ارسال لایحه تعیین تکلیف تاسیسات و ابنیه رها شده، نیمه فعال و مخروبه به جهت جلوگیری از آسیب های چندلایه اجتماعی و همچنین ارائه جدولی زمان بندی شده جهت تعیین تکلیف گودهای رها شده در سطح شهر بود.
او در این خصوص گفت: بافت های شهر همانند بافت های بدن درصورت مواجهه با آفات به دو شکل واکنش نشان می ‎دهند. شکل نخست رویه دائمی است که بر اساس میزان ایمنی حقیقی جامعه شکل می گیرد. لذا توجه به نقاط کلیدی مانند پنجره شکسته، گود رها شده، ساختمان نیمه تمام یا مخروبه، بوستان های نیمه فعال و... در شهر برای تنظیم مسیر حیاطیست. این موارد می باید به سرعت مرتفع شوند. 
او افزود:از لحاظ قانونی تعیین تکلیف این موارد به سرعت امکان پذیر نیست لذا از شهرداری تهران خواستارم تمام سعی خود را در جهت بهبود بهره برداری از تاسیسات عمومی غیر فعال به کار گیرد. همچنین ضرورت ارائه لایحه ای برای تعیین تکلیف این گونه بناها لازم است. 
دومین تذکر او درخصوص گزارش شهردار تهران بود که اظهار داشت: به نظر ضروری است در ارتباط با پیشگیری از عدم تکرار صرف بودجه بیت المال برای خرید چندباره املاک مستغلات توسط شهرداری، لیستی از کلیه افراد حقیقی و حقوقی دخیل در پرونده های اینچنینی پس از هماهنگی با قوه قضاییه بین 5 تا 10 سال به دفاتر رسمی و اداره کل حقوقی و خزانه داری اعلام شود تا با ایشان معامله ای صورت نگیرد. 
سلیمانی در پایان پیشنهاد داد که از رئیس اداره کل حقوقی شهرداری دعوت به عمل آید تا در شورا گزارشی را در این خصوص ارائه کند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: