• شنبه ١٨ تير ١٤٠١-١٠:٥٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٦٤٨
علی اصغر قائمی:

پیشرفت صنعت خودروسازی با خرید اتوبوس از سازندگان داخلی

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: استفاده از اتوبوس‌های تولید داخل در ناوگان حمل‌ونقل عمومی به ما در تقویت و توسعه اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

 
 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با پایگاه خبری افق تهران در خصوص واردات اتوبوس دست دوم اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم و در کمیسیون حمل و نقل شورا در موردش بحث شده است، موضوع واردات اتوبوس دست دوم هنوز در حد بیان نظریه و ایده است و هنوز به مرحله عمل نرسیده. تنها اتفاقی که افتاده این است اعلام شده ممکن است چنین کاری انجام شود.
سخنگوی کمیسیون حمل و نقل افزود: شورا در تصمیمات به نظر کمیسیون تخصصی توجه می‌کند. کمیسیون تخصصی مربوطه با این موضوع موافق نیست و با توجه به نظر شورا بعید می‌دانم واردات اتوبوس دست دوم در کشور به مرحله عمل برسد. به احتمال زیاد چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
قائمی درباره سازندگان داخلی اتوبوس بیان کرد: در کشورمان چند سازنده اتوبوس داریم که ممکن است کاستی‌هایی داشته باشند و محصولشان مطلوب نباشد. تا فرصت ایجاد نکنیم سازندگان اتوبوس هم به حد مطلوب نخواهد رسید. هم اقتصاد مقاومتی، هم حمایت از محصولات داخلی، هم منطق اقتصادی حکم می‌کند که از سازندگان داخلی حمایت کنیم.
وی درباره صنعت خودروسازی گفت: خودورهای داخلی مشکلاتی دارند که باعث شده است مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ به دولت مجوز واردات خودرو بدهد.باید توجه کنیم که انحصار به محصول داخلی منجر به بی‌توجهی به کیفیت ساخت نشود و در ساخت شاهد آن‌چه در خودروهای سواری می‌بینیم، نباشیم.
قائمی در پایان اضافه کرد: به عنوان سخنگوی کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اعلام می‌کنم که اولا واردات اتوبوس دست دوم در کمیسیون حمل و نقل مورد توافق نیست. ثانیا شهرداری  به‌طور رسمی درباره این اتفاق گزارشی به شورای شهر نداده و اعلام نکرده است که اگر این اتفاق افتاده جزئیاتش به چه صورت بوده است. بعید می‌دانم شهرداری چنین کاری انجام دهد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: