• شنبه ١١ تير ١٤٠١-١٠:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٥٧٨
رئیس کمیسیون نامگذاری معابر تهران خبر داد:

رسیدگی به شکایات مردمی برای تغییرنام معابر/ نامگذاری ۹ معبر به نام شهدای زن

رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران با بیان اینکه در سیزدهمین جلسه این کمیسیون تنوع قابل توجهی از نامگذاری‌ها در حوزه فرهنگ و شهدای زن داشتیم، از تصویب نامگذاری ۹ معبر شهری به نام شهدای زن خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور در گفت‌وگو با  ایسنا، در تشریح عملکرد کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران بیان کرد: جلسات کمیسیون نامگذاری به صورت منظم و هر دو هفته یکبار در حال برگزاری است که از ابتدای دوره ششم تا کنون این کمیسیون ۱۳ جلسه برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه نامگذاری اماکن عمومی شهر تهران دارای حساسیت های ویژه ای است و در این اقدام می بایست نیازهای محله ای و منطقه ای شناسایی و با استناد به درخواست ها و مدارک موجود اقدام به تغییر نام معابر در شهر تهران کرد، ادامه داد: در صورت عدم رعایت این فرایند پرونده‌های دارای شکایت افزایش خواهند یافت. 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون نامگذاری ها با اعتراضی رو به رو شده اند یا خیر؟ گفت: در دوره قبل مدیریت شهری به دلیل اینکه نیازسنجی ها و بررسی های منطقه ای به درستی انجام نشده بود تعداد شکایات زیادی به مرکز ارتباطات شهرداری ارائه شد که رسیدگی به این پرونده‌ها در کمیسیون نامگذاری در دستور کار قرار گرفت و بررسی‌های لازم در خصوص آنها انجام شد.
وی خاطر نشان کرد: در سیزدهمین جلسه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تهران به ۳۰ پرونده درخواست نامگذاری رسیدگی شد که به دلیل نقص پرونده و یا ضرورت‌های رسیدگی مجدد محلی ۱۱ عنوان به مناطق مرجوع شدند.
معدنی پور افزود: از آنجا که تا کنون در نامگذاری معابر شهر تهران توجه کمتری به استفاده از نام بانوان شهیده شده بود در این جلسه کمیسیون، ۹ پرونده به منظور نامگذاری بانوان شهیده مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون رأی مثبت به استفاده از نام این شهدای گرانقدر دادند.
رئیس کمیسیون نامگذاری و اماکن عمومی شهر تهران همچنین از تصویب نامگذاری معبری به نام یکی از نویسندگان فقید کشور خبر داد و گفت: در این جلسه کمیسیون مقرر شد تا نام یکی از شهدای اهل تسنن در یکی از معابر شهر تهران استفاده شود. همچنین پیشنهاد نامگذاری هفت معبر دیگر به نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس و فرماندهان شاخص مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار گرفت.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: