• دوشنبه ٢٣ خرداد ١٤٠١-١٣:٠٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٤٤٧
معدنی پور مطرح کرد؛

ضرورت اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی در مناطق / نقش بوستان ولایت بازآفرینی می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی و اجتماعی در مناطق بویژه مناطق کمتر برخوردار شهر تهران تاکید کرد.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم اندیشی و گزارش بودجه ۱۴۰۱ شهرداری منطقه ۱۹ با اشاره به ضرورت های توجه به مناطق کمتر برخوردار و اجرای هدفمند برنامه های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق گفت: با توجه به اینکه رسیدگی به نیازهای مناطق کم برخوردار یکی از مهمترین اولویت های مدیریت شهری است بازدیدی را از منطقه 19 شهرداری تهران خواهیم داشت تا ضمن بررسی وضعیت پروژه های فرهنگی و اجتماعی گزارشی از برنامه و بودجه 1401 این منطقه را دریافت کنیم.
این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: این حقیقت وجود دارد که عموما بودجه فرهنگی و اجتماعی نسبت به سایر بودجه ها در مدیریت شهری در شرایط حداقلی قرار دارد. 
وی با بیان اینکه در بودجه 1401 شهرداری تهران تقریبا 8 درصد بودجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی اختصاص یافت، گفت:  علاوه بر اینکه بودجه فرهنگی و اجتماعی اندک است، ما شاهد آن هستیم که در تخصیص ها نیز اعداد کمتر از حد انتظار به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص می یابد و از سوی دیگر در پرداخت نقدینگی این اعداد کاهش قابل توجهی پیدا میکنند که با این روند عملا حوزه فرهنگی و اجتماعی در بخش پرداخت ها به آخرین رتبه در نظام پرداخت می رسد. 
وی با تاکید بر اینکه هر میزان شهر از لحاظ عمرانی، فنی و شهرسازی زیبا باشد اما در حوزه فرهنگی و اجتماعی ضعیف عمل کند نمی تواند در زمره شاخص های شهر موفق شناسایی شود، بیان داشت: اکثر پروژه های توسعه محله ای پروژه های فرهنگی و اجتماعی هستند که توجه به آنها در مناطقی مثل منطقه 19 شهرداری تهران می بایست به صورت ویژه در نظر گرفته شود.
معدنی پور خاطر نشان ساخت: از شهردار منطقه 19 میخواهیم تا با توجه به نیازهای مبرم فرهنگی و اجتماعی این منطقه، صد در صد اعتبار و بودجه فرهنگی و اجتماعی منطقه صرف همان امور شود و تخصیص و پرداخت ها نیز بصورت صد در صدی باشد و به بهترین نحو ممکن از بودجه در اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی بهره ببرند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در مواجهه با نیازها باید اولویت ها را در نظر گرفت، گفت: باید در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اولویت ها را در نظر داشته باشیم و بر اساس آن تلاش شود تا پروژه های فرهنگی و اجتماعی در برش های سالانه به ترتیب اولویت برنامه ریزی شده و در یک پروسه مشخص تکمیل گردد. 
وی در ادامه به وضعیت بوستان ولایت اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های قابل توجه منطقه 19 شهرداری تهران بوستان ولایت است که دارای کارکرد فرامنطقه ای است. این بوستان با تلاش بسیار جدی در این منطقه شکل گرفت تا هم نیازهای حوزه فرهنگی و اجتماعی منطقه را پوشش دهد و هم در کارکرد فرامنطقه ای به ایفای نقش بپردازد.
معدنی پور ادامه داد: در سال های اخیر توجه مناسبی به این بوستان نشد به نحوی که بعضی از فضاهای موجود در بوستان یا طبق برنامه تکمیل نشد یا آنهایی که تکمیل و به بهره برداری رسیده بودند به دلیل عدم نگهداشت صحیح، مستهلک شدند که هم اکنون می بایست هزینه مضاعفی برای آنها صورت گیرد تا به حالت قبل بازگردند. هم اکنون مدیریت شهری به دنبال بازآفرینی نقش این پارک در ابعاد منطقه ای و فرامنطقه ای است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر ضرورت توجه به خانواده های کم بضاعت در سطح منطقه 19 شهرداری تهران اشاره کرد و اذعان داشت: در منطقه 19 توجه به موضوع خانواده های کم بضاعت و در معرض آسیب دارای اهمیت است و ما باید با رویکرد حمایتی، مراقبت های لازم را از این دست از خانواده ها داشته باشیم. اما یک نکته اساسی در این زمینه وجود دارد و آن اینکه شهرداری می بایستی نقش تسهیلگری داشته باشد و با همیاری مردم و مشارکت آنها خدمات مناسبی به گروه‌های هدف ارائه نماید.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل جلسه شورای فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی منطقه ۱۹ ضمن بازدید از این منطقه خبر داد و گفت: گفتنی است پس از این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با خانواده شهید مدافع حرم حسنعلی داودی دیدار کرد و پس از ان بازدید از مجموعه ورزشی شهید باکری، بازدید از بخش های مختلف بوستان ولایت و بازدید از شهربانوی بوستان ولایت  را به انجام رسانید.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: