• شنبه ٣١ ارديبهشت ١٤٠١-١٦:١٣
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٣٠١
عضو شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

جداسازی انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری چه زمانی محقق می‌شود؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت جداسازی انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری در انتخابات دوره‌های گذشته تجربه شده و باید دید دلایلی که این جداسازی انجام شده آیا از بین رفته که دوباره چنین پیشنهادی مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران علی‌اصغر قائمی در گفت‌وگو با پانا درخصوص طرح شورای عالی استان‌ها با موضوع تغییر زمان انتخابات شوراها و عدم همزمانی این انتخابات با انتخابات ریاست جمهوری گفت: «سه دوره قبل، انتخابات شوراها از مجلس و ریاست‌جمهوری جدا بود و آن زمان دلایل محکمی آوردند و از مجلس اجازه گرفتند و شورایی که مهلتش تمام شده بود مدتی تمدید شد تا انتخابات به یکدیگر منطبق شود.»
وی ادامه داد:‌ «اگر آن دلایل از بین رفته و دیگر وجود ندارد، شورای عالی استان‌ها می‌تواند پیشنهاد خود را که منتج به جمع‌بندی نظر همه شوراها است به مجلس ارائه دهد و در نهایت مجلس تصمیم‌گیر است. بنده در هر امری از جمله این موضوع با رفتارهای سعی و خطا موافق نیستم، مگر این که گریزی نداشته باشد.»
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد:‌ «پیش از این انتخابات شوراها جدا بود و به دلایلی این انتخابات یکی شد و حالا پس از یکی دو دوره به این نتیجه رسیدیم که باید جدا کنیم. حتما دوستان دلایلی دارند و من از این دلایل خبر ندارم. اگر این دلایل تشریح شود بهتر می‌توان قضاوت کرد ولی تصمیم نهایی با مجلس شورای اسلامی است که قانون را اصلاح خواهد کرد. حتما منافع و مشکلاتی دارد و باید ببینیم کدام یک از اینها به دیگری می‌چربد.»
وی در ارزیابی جداسازی انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری گفت: «بزرگ‌ترین منفعت موضوع این است که ممکن است فضای سیاسی دیگر بر انتخابات شوراها سنگینی نکند و شورا یک فضای کاملا تخصصی در رابطه با موضوع مدیریت شهری شود و یک مساله بسیار روشن، واضح و دم دستی دیده می‌شود. از جمله معایب نیز صرف هزینه‌های هنگفت در مقیاس ملی است که قابل چشم‌پوشی نیست، مگر اینکه واقعا مشکلی نداشته باشد که در تامین منابع این اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم این موضوع هنوز در حد یک پیشنهاد و ایده است؛ چون اگر شورای عالی استان‌ها بخواهد این پیشنهاد را به روال اجرایی تبدیل کند باید آن را طرح و به مجلس تقدیم کند و مجلس به کمیسیون شوراها ببرد و بحث و بررسی کنند تا به صحن بیاید و رأی‌گیری شود و حتما ممکن است به این دوره شورا قد ندهد.»

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: