• شنبه ٣١ ارديبهشت ١٤٠١-١٥:٠٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٩٩

آغاز مرمت خانه وثوق‌الدوله با حضور رییس کمیته گردشگری شورای شهر

مرمت خانه وثوق‌الدوله امروز با حضور سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران آغاز شد.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و محمد مویدی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، مرمت خانه وثوق‌الدوله در باغ سلیمانیه به طور رسمی آغاز شد.
علوی رییس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از این طرح گفت: اگر این مجموعه در سریال شهرزاد مورد توجه قرار نمیگرفت تا کنون از بین رفته بود اما خوشبختانه اتفاق خوبی افتاده و با مرمت‌های صورت گرفته، مجموعه باقی مانده است.
وی با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی و قطعی در مدیریت  شهری حفظ هویت شهر است، اظهار کرد: ما اگر می‌خواهیم فرهنگ غنی ایرانی_ اسلامی را حفظ کنیم و جوانان خود را علیه فرهنگ غرب واکسینه کنیم، یکی از راه های آن حفظ هویت ایرانی_اسلامی شهرها و بناهایی از این قبیل است.
 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بناهای تاریخی نشان از قدمت و عظمت فرهنگ ما دارند و با این وجود دیگر ما نیازی به فرهنگ بیگانه نداریم.
وی با تاکید بر اینکه ما فرهنگ اصیلی داریم، تصریح کرد: اگر از این بناها بگذریم و آنها را به باد فراموشی بسپاریم جایگزین‌های خوبی نخواهیم داشت.
علوی افزود: مرمت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح شهر در این دوره از مدیریت شهری مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است.
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بناهای زیادی به ویژه در منطقه ۲۰ و شهرری که برخی قدمت هفت هزار ساله دارند، بررسی شده‌اند، گفت: در محدوده منطقه یک و شمیرانات نیز آثار ذی‌قیمتی داریم که باید حفظ شود. در مناطق قدیمی ۱۴، ۱۱ و ۱۲ نیز چنین مراکزی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: