• پنج شنبه ٢٩ ارديبهشت ١٤٠١-١١:٠٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٤٢٩٤
زهرا شمس احسان:

فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای بخشی از میراث معنوی ایرانیان است/ شهدای گرانقدر الگوهای بی بدیل پهلوانی و جوانمردی هستند

رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای میراث معنوی ایرانیان است ، پهلوان نمونه کامل دلیری، سلحشوری و شهامت اخلاقی در آیین و سنت ایرانیان است.

 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران زهرا شمس احسان ، عضو شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در زورخانه قمر بني هاشم ضمن گرامی داشت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز بسیج ورزشکاران اظهار داشت: این مناسبت ها را به تمامی ورزشکاران و آناني که با صداقت، عرصه ورزش را برای ایجاد رقابتی سالم، همراه با هیجان و در عین حال حفظ اخلاق اسلامی و پهلواني فراهم می آورند و همچنین روز بسیج ورزشکاران را به ورزشکاران بسیجی تبریک می گویم.
 
وي در ادامه گفت: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای میراث معنوی ایرانیان است ،  پهلوان نمونه کامل دلیری، سلحشوری و شهامت اخلاقی در آیین و سنت ایرانیان است. در فرهنگ پهلوانی، پرورش جسم و افزایش قدرت جسمانی برای رشد کمالات و فضائل معنوی و نه رقابت‌های کاذب مادی صورت گرفته و هویت‌بخش یک سنت و فرهنگ اصیل است .
شمس احسان در ادامه مرحوم غلامرضا تختي را پهلوان عصر جديد خواند و افزود: پهلوانانی همچون غلامرضا تختی در میان مردم محبوبیت فراوانی داشتند و به عنوان نماد پهلوانی در کشور شناخته می‌شدند ، چرا که حامی سرزمین و مردم ایران بودند و از هیچ تلاشی برای پیروزی خیر دست نمی‌کشیدند. پهلوانانی که از نظر اخلاق سرآمد بوده و با پشت سر گذاشتن تمرین‌های سخت، برای پیروزی جبهه خیر علیه شر، وارد میدان نبرد می‌شدند.
وي در ادامه گفت: بی شک شهدای گرانقدر دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، از الگوهای بی بدیل پهلوانی و جوانمردی هستند که جان خود را در راه حفظ کیان میهن و ارزش های اسلامی و انسانی فدا کردند.
اين عضو كميسيون اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با اشاره به اهميت اين روز و ثبت جهاني آيين پهلواني و زورخانه اي در فهرست ميراث معنوي يونسكو گفت : همه مدیران ورزش کشور می بایست فرهنگ پهلوانی و جوانمردی را در رشته های مختلف ورزشی اشاعه دهند ، همچنين دست اندرکاران ورزش زورخانه ای و پهلوانی در راستای توسعه و رونق این رشته ورزشی که ریشه در فرهنگ و سنن این کشور دارد، باید تلاش مضاعفی را به کار گیرند. بدیهی است مدیریت شهری تهران نیز می بایست ضمن توجه ویژه به این مقوله و حمایت از زورخانه های سطح شهر تهران،نسبت به برنامه ریزی ، تجهیز و استاندارد سازی زورخانه هایی که در اختیار خود دارد ، اقدامات شایسته و مناسبی را بعمل آورد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: